Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-08-31

Vueltan, CX och Falu CK

Börjar med något annat. Någon eller några tråkiga tjuvar har snott remmarna till vår barnstol. Det var en granne som hade råkat ut för samma sak och när vi kollade vår så såg vi att vi också saknade dessa. Kunde väl lika gärna ha snott hela cykeln?

Men vad säger ni om den där Kessiakoff i Vueltan då? Det går ju inte direkt dåligt, och då har han förhoppningsvis inte spelat ut sina kort ännu då han ju faktiskt kör defensivt fortfarande. Det såg ut som om det kliade lite i benen på honom idag faktiskt. En etappseger ger 20 bonussekunder!
Om jag vore Chris Froome så skulle jag nog inte vara bästa kompis med Wiggins just nu. Först ställer stackars Froome upp och hjälpryttlar åt Wiggins en stund, trots att Froome ändå hade den röda ledartröjan, sedan när Froome börjar bli trött så går Wiggins upp och kör Froome ur gruppen och distanserar honom. Wiggins kunde väl ändå ha låtit någon annan göra slitgörat nu när dom ändå hade ledartröjan?

Oscar, Jens och jag har lagt i en växel när det gäller Falu CK:s CX-tävling första helgen i oktober. Oscar tävlingsledar, Jens och jag hjälper till lite. Det kan ni också göra, bara att höra av er till någon av oss med vad ni vill/kan göra för att hjälpa till.

På onsdagar klockan 17:00 blir det tävlingsträningar i just CX på Lugnet. Se till att limma tuberna och smörja kedjan, för nu är det äntligen dags för Onsdags-VM varje onsdag!

Tar lite mer om Falu CK också. Det är ju efter SM nu, så väldigt många (tyvärr ändå eftersom säsongen inte är slut ännu) funderar redan mer på nästa år än det år och den säsong vi är i nu. Som ordförande så får man ju inte alltid höra allt skvaller, det har jag förstått. Men jag har hört rykten om elitcyklister som vill till Falu CK (inte bara hört om, jag har pratat med ett par själv också),  men också om cyklister i Falu CK som vill till andra klubbar. Jag hoppas ju givetvis att alla i trakten vill åka för Falu CK, men förstår att alla inte alltid vill det. Det passar inte alla och alla kan inte komma överrens med alla om allt. Det är lite synd och något som måste bli bättre. Ekonomi finns i dagsläget inte heller för att ha en miljon elit och juniorcyklister, men också där har jag hört rykten om ljusare tider. Jag har ju alltid kört för Falu CK, men även jag har tidigare säsonger funderat på andra klubbar och också att eventuellt starta en ny. Precis som grabbarna i Kalas CK gjorde. Kalas CK som de senaste åren också blivit stora på veteransidan.
Jag har trots allt stannat i Falu CK i både med och motgång, och det känns rätt bra måste jag säga. Det känns mindre bra att jag inte längre har lika mycket tid att lägga ner i att jobba mer aktivt med klubben, det är ändå en väldigt givande och kul sysselsättning.

2 kommentarer:

  1. Har en bra beg cykel barnstol du kan få köpa !
    Med remmar !

    SvaraRadera
  2. Är det du som stulit remmarna och nu vill sälja tillbaka dom till mig? :p

    SvaraRadera