Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-08-26

Motionären laddar

Morgondagens kameravinkel

Testade bröstselen på min 25 minuter långa mörkercykling i kväll men det blev inte helt 100 och eftersom jag inte har tid att krångla och testa en miljon olika saker så skiter jag i det där. Styrstammen blir bra.

Det är tydligt att jag nu har börjat bli motionär på riktigt eftersom jag i kväll har tänkt "jag tar nog lite mer luft i däcken, hellre lättrullat på grusvägarna och utan punktering än någon sekund snabbare i skogen" istället för "utan genomslag så är det för mycket luft". I övrigt så har jag laddat dåligt men hann ju ut på en rullning innan det blev becksvart i alla fall. Imorgon kör vi! Jens kommer förbi 07:30 för att hämta upp mig på väg ner mot Ludvika. Däcken jag hade slängt på innan innebandymatchen hade tappat lite luft, men det var ganska väntat också då man brukar behöva cykla en gång eller så för att få dom ordentligt täta. Och dom hade inte tappat jättemycket luft. Har pumpat i 2 kilo nu och hoppas ha åtminstone 1.5 imorgon bitti. Då kommer jag vara lugn. Nej, om jag skulle gräva fram lite saker att ta med mig imorgon och kanske gå och lägga mig i tid för en gångs skull?

Innebandyn slutade 6-6 efter att IBF Falun kvitterat med 10 sekunder kvar med en man utvisad och avplockad målvakt. Spännande. Det blev en ganska tuff och intensiv match. Hörde någon åskådare som berättade om hur bra det finska laget var och stämmer det jag hörde så är 6-6 ett väldigt bra resultat. Vi får väl se hur det går under helgen då turneringen fortsätter. Imorgon spelar IBF mot svenska mästarna Storvreta klockan 19:00, vi ses väl där? Jag passade faktiskt på att ladda lite inför Finnmarksturen under matchen också. På de två perioder jag hann se blev det en påse bilar, en påse nappar och en Fanta.
Där satt den!

1 kommentar: