Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-06-11

Siljan Runt

Jag åkte ju runt sjön i kväll. Kom hem fem i tio ungefär och var givetvis heltrött. Målen med dagen var att 1: bli trött och 2: försöka åka snabbt. Medvind upp till Mora var ju himla trevligt, lite värre var det sedan när jag vände söderut och in i motvinden. Det blev ett stopp i Insjön för en Snickers och en Cola, utöver det drack jag två flaskor sportdryck. Nog tramsat, det är dags att sova. Skriver kanske något mer om det imorgon. Twittrade ju under turen så ni vet ju redan hur det har gått.
Tid: 5:50:42
Sträcka: 194.1 km
Snitthastighet: 33.2 km/h
Snittpuls: 149 (76%)

Tog givetvis en miljard bilder också, orkar inte lägga upp alla, så ni får bara se en miljon av dom nu.
Har precis startat "Det här kan väl inte bli så himla jobbigt..."

Hade följebil i ca: 4 km när jag hade passerat Rättvik, även när jag bara höll 25km/h så höll den sig bakom mig

Om man gillar tallskog så är vägen mellan Rättvik och Mora högintressant

Upploppet på Solleröloppet/SM

Bro från Sollerön till Gesunda med Gesundaberget i bakgrunden

Undertecknad

Rolig väg norr om Siljansnäs

Är vägen tråkig får man roa sig på annat vis

Siljansnäs FTW!

Har aldrig riktigt fattat poängen med att ha stolparna i vattnet

På väg mot Rexbobacken

Jag blev jättetrött, höll en ganska hög intensitet och farten är jag också tillfreds med. Ett toppenpass helt enkelt.

7 kommentarer:

  1. grymt, vill se mkt bilder och siffror från Vättern runt sen!

    SvaraRadera
  2. Den där vägen norr om Siljansnäs var minst lika rolig åt andra hållet för en vecka sedan på SiljanRunt loppet. Starkt kört Henrik. Blir det hjälmkamera på Vättern?

    SvaraRadera
  3. Jag kommer nog inte filma. Batteriet håller ju ändå bara i 2½ timme. Men jag tar med kameran och fotar om jag orkar släppa styret någon gång.

    SvaraRadera
  4. Vättern och måltiden lär du stå pall för, starkt kört!

    SvaraRadera
  5. Hej. Jag ska få låna en GoPro till Vättern. Har du rekommendationer vart man placerar den bäst för att ta bilder (hjälmen, styret etc) eller något annat smart att tänka på? Kommer inte hinna testa den så mycket innan...

    Lars

    SvaraRadera
  6. Hej,

    Bäst blir nog att ha den på cykeln någonstans då det kan bli tungt åt nacken annars. Det är långt runt Vättern och batteriet räcker ändå bara 2½ timme. 5 om du har batteripacket till.

    SvaraRadera