Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-05-08

Episk crossvända

Var ute med Jens idag, skulle "sända" träningen live via karta på Facebook men batteriet i mobilen var tyvärr dåligt från start så det höll inte många kilometer. Nytt försök imorgon till och från jobbet. Börjar med en bild från Jens:
Vi hade åkt in en liten grusväg som bara ledde till ett par hus. Så vi skulle vända. Först vände Jens som fick släpp på framhjulet, jag var precis på gång att håna honom och berätta om hur pinsamt det hade varit att lägga sig på infarten till ett par hus om familjerna setat där inne vid köksbordet och tittat ut. Men jag hann bara påbörja meningen innan jag låg där. Nu gör bägge mina handleder ont, mest den högra. Men jag överlever nog. Bortsett från denna fadäs så var det faktiskt en riktigt fin tur idag i fantastiskt väder. Tog en del bilder!

Här kommer jag, med stänkskärmsförsedd cross, ikapp ett par Cykelcity-cyklister

Det visade sig vara Johan och Johan som var ute på tur, de blev givetvis väldigt glada över att se mig

Jag sällskapade med rödingarna till Grycksbo där vi mötte Jens som jag skulle cykla med, så vi grönvita svängde ner i byn för att komma ner på grusvägarna

Förutom snabba grusvägar och asfaltsvägar blev det några mindre snabba men ack så härliga skogsvägar också

Här har vi stannat en snabbis, jag skulle av med benvärmarna och Jens skulle väl titta på naturen eller något sådant

Utsikt mellan Dössberget och Baggbo, riksvägen från Bjursås mot Falun skymtar mellan sjöarna

Uppför Baggbobacken noterade jag 190 i puls, blev trött.

Mer mulliga skogsvägar

Törnbergs väg har en lite annan karaktär nu efter avverkningen, men det går att njuta ändå

När jag kom hem åt jag lite rester från igår och sköljde ner det med ett par stora glas O'boy

Bilden är klickbar och visar vart vi cyklade, hur banprofilen var och hur hög puls jag hade under turens gång
Tid: 2:56:18
Distans: 67.46 km
Snitt/maxhastighet: 23.8/56.3 km/h
Snitt/maxpuls: 146/190 pbm
Mer Garmin-info här: http://connect.garmin.com/activity/84229929

1 kommentar:

  1. Riktigt trist det som skogsägarskurkarna gjort med Törnbergs väg :( Vilken tur att man kört den då den var fin. Får väl kolla på Oscars gamla Törnbergsfilmer för att minnas...

    SvaraRadera