Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-04-09

MTB

Såga i kolfiber är ju alltid lite speciellt

Men det krävs ju om cykeln har integrerad sadelstolpe och man inte vill sitta sju centimeter för högt

Cykeln är redo att användas nu. MEN. Jag är sjuk. Eller sjuk och sjuk.. Jag har lite skit i halsen bara. Vilade ju ett par dagar i mitten på veckan, hoppades på träning i torsdags men hade ont i halsen då. Känns bättre idag så jag borde kunna ta i någon gång i morgon med lite tur. Har därför inte testat cykel på riktigt mer än att ha cyklat runt gården och i kvarteret med barnen där jag passade på att justera växlar och reglagens positioner. Efter tredje växlingen med framväxeln så slutade reglaget att fungera. Men kedjan behöver ju bara ligga kvar där på största klingan för några provturer.
Förr jagade jag barmark på våren, nu antar jag att det finns mängder av snöfria stigar men avvaktar ändå. Lite för att jag är sjuk givetvis, men jag tänker också att alla stigar är säkert mjuka och kladdiga nu. Gammal, bekväm och lat som jag är så vill jag ju rulla lätt även i skogen. Så jag väntar nog ett tag till...

4 kommentarer:

  1. Snygg! Inte ofta som en sågning är lika spännande som när man kapar en integrerad sadelstolpe heller.

    SvaraRadera
  2. Snygg hoj. Saknar lite celeste bara.

    //Eskil

    SvaraRadera
  3. martin johansson10 april 2011 kl. 07:29

    Vajjert värre. Många pantburkar?

    SvaraRadera
  4. Om du kapar stolpen 2 dec. till så byter vi cykel?

    SvaraRadera