Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-04-26

Lång dag, igen

Cyklade ju till jobbet så fort mina grisben kunde. Men dom var rätt krispiga från gårdagen så det var väl inga diamanter i benen direkt. Jobbade så där som bara jag kan och sedan cyklade jag hem. Då hade det precis börjat regna lite och blåste lätt motvind. Motiverande! Halvvägs hem mötte jag en cyklist som sprang med sin cykel och en annan som cyklade sakta bakom. Såg att de punkterat och jag stannade för att hjälpa till. Var helt säker på att jag hade en MTB-slang med mig då jag i alla fall hade en i väskan igår kväll. Men tydligen hade jag varit smart nog att lägga ur den i morse då den inte fanns i min väska längre. Istället lärde jag dem bita av slangen-tricket och pumpade efter bästa förmåga. Första gången gick det rätt kasst då luften läckte ut snabbt, så jag gjorde om allt och denna gång läckte det i alla fall inte så att jag hörde det. Vet inte om luften räckte hela vägen från Stråtenbo till Borlänge, men dom lärde sig i alla fall två saker:
1. Ha alltid slang och pump med när du tränar
2. Har du slut på slang så bit av den vid hålet och knyt en knut.
Sen gasade jag hem, fick 15 minuter ovillkorlig kärlek från mina barn och åkte sedan på styrelsemöte med Falu CK. Kom hem vid åtta och har nu ätit godis, ugnspannkaka och äter nu blåbärspaj.
Dagens återhämtning på jobbet sponsrades av Proffice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar