Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-03-17

Galet effektiv

Tänkte igår kväll att jag skulle belöna mig själv idag genom att ge mig mer tid på morgonen, så igår ställde jag klockan så att den skulle ringa 20 minuter tidigare än vad jag normalt behöver. Trodde jag. När jag klivit upp i morse så upptäckte jag att jag ställt klockan på fel timtal och hade nu istället 40 minuter mindre än vanligt. Först tänkte jag flytta träningen till kvällen men kom på att jag ju tränar skittidigt imorgon, så det skulle nog inte kännas så bra. Tanken på att ställa in träningen fanns där, men jag vet ju vilka krigsrubriker det blir då... Jag visste ju att jag skulle köra 4x4 idag och själva passet tar ju inte lång tid, så jag kastade i mig en macka och tog snabbcykeln till klubblokalen. På väg dit funderade jag ut hur jag skulle kunna göra allt mer effektivt så jag både kom upp på cykeln snabbare och bli klar att lämna lokalen snabbare. Lyckades nog spara lite tid där och allt gick som på räls. Uppvärmningen kortade jag ner från tio till fem minuter, jag hade ju ändå cyklat skitfort till lokalen... Vilan mellan intervallerna kortade jag ner från fyra minuter till två och femtio, ungefär. Trampade inte ur något utan stängde bara av klockan, klev av cykeln och gjorde rent efter mig. Trasan och moppen hade jag förberett under en av intervallvilorna för att spara någon minut efter passet. Efter en snabbdusch sprang jag mot bussen som kom till hållplatsen samtidigt som jag, nästan tre minuter försenad. Ibland ska man ha lite tur också.

2 kommentarer: