Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-02-08

Skidstark!

Har träningsvärk idag. En annan klämde ju till med femton (15) armhävningar (push ups...) igår. Och nej, jag gjorde inte 15 i följd, utan först tio och sedan fem till någon minut senare. Så jävla stark.
Pinsamt.
Verkligen.
Igår tänkte jag att jag skulle träna i kväll efter jobbet och när barnen somnat. Kunde ha tränat tidigt i morse, men ville ju köra skidor för att bli skidstark. Så jag skippade morgonträning då skidor inte finns på kartan då pga. tidseffktiviteten i testcykel. Under dagen idag så insåg jag dock att Filip ska vara uppe jättelänge i kväll. Som en bonus har Ronya gått och blivit dålig, så någon kvällsträning blir inte av. Imorgon ligger det på under morgonen/förmiddagen och sedan jobbar jag till 20:00. Luktar inte långpass efter det heller. Så, det är tio vilodagar i följd och ser ut att bli elva. På grund av den klena skidträningen och dessa 10 förlorade träningsdagar så har jag börjat tveka på om det blir något Vasalopp över huvudtaget. Jag har ju en hel del annat som tar en mycket tid i anspråk just nu så Vasaloppet har hamnat lite längre ner i prioriteringen. Och jag vill inte bara åka för att åka. Jag vill ju köra bra och nå (eller åtminstone göra ett seriöst försök att nå) mitt mål. Nu är det bara 3½ vecka kvar. Tänkte göra ett försök att träna bra i ett par veckor och se om jag snabbt blir bättre. Då kan det vara värt att åka från Sälen till Mora. Annars skippar jag det hela. Tråkigt verkligen. Men jag har prioriterat annat denna vinter och bland annat hållt igång betydligt bättre med cyklingen än förra vintern. Vilket givetvis tagit tid från skidträning. Lite kycklingbetonat inlägg det här. Men så ligger skutan just nu.
I glasögonomröstningen så går det bäst för alternativ A följt av C. B ligger en bit efter och D är sist. D är för övrigt min favorit, följt av A, C och sist B. Nu är ju bara frågan om ni som röstat valt det alternativ som ni helt seriöst tycker såg bäst ut. Eller om ni röstat på det fulaste paret bara för att jävlas med mig... Oavsett vad ni röstar är det ju jag som bestämmer. Och ärligt talat så har jag inte ens bestämt mig för om jag ska ha glasögon överhuvudtaget. Jag MÅSTE ju inte ha. Men det är ju rätt drygt att vara halvblind ibland. Som när man är på idrottsevenemang, ska läsa text till filmer och alla andra situationer då man faktiskt kan behöva se något. Linser är ju ett alternativ annars. Eller kanske en operation. Men ändå, orka linser.
Omröstning i bloggen var ändå kul, och extra roligt att så många faktiskt röstat! 110 röster just nu. På en fråga om vilka glasögon jag skall ha. Undrar hur många som röstar i en fråga som rör något viktigt. Som strumplängd till exempel. Fler omröstningar kommer det bli!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker allvarligt att alternativ A ser bäst ut på dig. Passar din person liksom. De andra ser för pretentiösa ut.
    Kämpa!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får till lite ordentlig skidträning de sista veckorna, så du kan få stå taggad att slå ditt förra års vasalopp!

    SvaraRadera