Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-02-13

Dalarnas bästa platser för cykling

Nu behöver jag er hjälp med ett litet projekt här. Vilka platser i Dalarna är bäst för cykling? Jag känner ju till Mellsta, Gesunda, långloppsbanorna och givetvis stora delar av Falun. Men sen då? Jag vill veta dina favoritstigar, härligaste vägar, svåraste utmaningar och jobbigaste backar. Allt som bjuder på en cykelupplevelse vill jag veta. Skriv en kommentar eller skicka ett mejl till info@henrikoijer.com

8 kommentarer:

  1. Rörbäcksnäs kanske?
    http://www.rorbacksnas.se/page.aspx?lnkId=52&parent=52&pid=31

    SvaraRadera
  2. Eva har alldeles rätt!

    SvaraRadera
  3. Håller med Eva, nästan lika fint som Törnbergs stig, fast mycket längre. Ett måste om man är i Sälen med cykeln. Parkerar man vid tjärnen kan man avsluta med ett bad och grillning.

    SvaraRadera
  4. Transtrandsfjällen runt

    SvaraRadera
  5. Källbotten, Ludvika, finns grymma stigar!

    SvaraRadera
  6. I Gagnef har vi grymt fina MTB leder, MTB karta finns att köpa på turistbyrån.

    SvaraRadera
  7. Det finns också några fina stigar i området mellan Sågmyra och Insjön. En gång cyklade jag från Rexbo norrut - Mårtanberg - sen på en kyrstig/kyrkled? SÖ mot Helgbo - Rönnäs och sen igen kyrkstig/kyrkled NV mot Hackmora förbi Stor-Persobodarna.

    SvaraRadera