Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-01-23

Stakning FTW!

Lasse bjöd på sällskap och jag bjöd på spårning. Stångtjärn bjöd på någon centimeter fuktig nysnö och duggregn. Jag är lite osäker på varför det gick bätre i kväll än tidigare gånger i vinter med stakningen. Men antagligen är det för att jag faktiskt gjorde 40 push ups i förrgår! Nu ska ni inte tro att jag gjorde 40 i följd inte, men jag gjorde faktiskt fyra tior med push ups. Med tanke på min historia som kroniskt överkroppsklen så var jag rätt nöjd ändå. Jag har bestämt mig för att panikträna överkroppen nu sista veckorna innan Vasan. Vilket antagligen innebär runt 40 push ups i veckan... Antagligen lär jag åka skidor oftare än en gång i veckan också om jag ska klara det där loppet på under fem timmar. Snitt-tempot idag blev 4.34 min/km, i nysnö, vilket är väl godkänt för en tunnis som jag. Vildsvinen hade dessutom totalslaktat motluten och backarna på åttan så där blev det mer eller mindre promenad då det stundtals varken  fanns spår eller stavfäste att tillgå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar