Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-01-26

Contador får ett år

Det är det spanska cykelförbundet som föreslår en ettårig avstängning för Alberto Contador som testat positivt för Clenbuterol. Det skall bli officiellt imorgon och Alberto har då tio dagar på sig att överklaga domen. Detta innebär att Alberto Contador också förlorar titeln i 2010 års Tour de France, och ny segrare blir därmed Andy Schleck.
Personligen har jag inte bestämt mig ännu för om jag tycker att han är en ful och vidrig dopare, eller om han bara haft otur. Hur känner ni för Alberto Contador? Vinnare med otur, eller smutsig fuskare?

2 kommentarer:

  1. Man kan inte vara naiv och tro att endast Alberto är dopad. Har man dopat sig gäller minst 5-års avstängning om jag fick bestämma.

    Ge mig något bra skäl varför straffen skall vara kortare.

    /Cesar

    SvaraRadera
  2. Som öijer skriver så handlar det om man tror på att han RÅKAT få i sig preparaten, eller om det varit avsiktligt.

    För övrigt tycker jag livstid avstängning borde gälla på alla preparat som man kan bevisa AVSIKTLIGEN har använts. Men så kanske är fallet också, jag har inte koll på straffen.

    SvaraRadera