2010-07-31

Seg dag

Dagen var ju rätt grå inledningsvis, och familjen var på äventyr. Så jag satt här ensam och pluggade. När de sedan kom hem hade vi det trevligt här inne ett tag. Tittade på TV, lekte och annat trams.
Vädret blev dock bättre, så vi drog ut på ett spännande äventyr.
Det var Hemköp City som fick finbesök, här sitter bägge systrarna i samma bil. Finns det hjärterum...
När vi kom hem igen stannade vi barn ute under tiden som frugan lagade mat. Filip persade runt gården med tiden 44.8

Ut på nya äventyr

Live stream: UCI MTB WORLD CUP XCO 5: VAL DI SOLE

http://freecaster.tv/live/mtb/1011055/uci-mtb-world-cup-xco-5-val-di-sole
Herrarna startar 14:30
Emil Lindgren #36
Magnus Darvell #91
Olof Jonsson #105
Mattias Nilsson #116

Pluggväder

Vädret är grått, familjen är ute ur huset och jag pluggar. Inte. Så. Kul.
Filip och jag lekte lite på morgonen med hans tågbana och tåg.

Ebbah laddade för dagen med en muffin.


Jag tänkte peppa mig med lite fruktkola under pluggstunden. Men allt tog slut väldigt snabbt, så nu är jag utan.

2010-07-30

Öijer svarar

Passar på att lyfta fram en bloggkommentar så här på fredagskvällen:

"Här kommer en fråga från en cykelamatör!
Har börjat cykla mer landsväg och funderar på att uppgradera min cykel alternativt köpa ny.
Har en Specialized Sirrus (Al-ram, Shimano Sora, rakt styre, "hättor" på pedalerna...) idag.
De försäljare jag pratat med rekommenderar någon med kolfiberram vilka ligger kring ca 25000kr.
Ger en cykel med kolfiberram verkligen så mycket bättre prestanda?
Som ett första steg tänker jag byta till SPD-pedaler vilket jag själv tror ger mer än vad en kolfiberram skulle förbättra. Sedan kan ett par bars göra gott på styret. Slutligen skaffa mer slimmade kläder för att minska luftmotståndet.
Tänker jag som ambitiös amatör rätt eller bedrar snålheten visheten?"


Om jag skulle rekommendera en glad, och ambitiös motionär något vid cykelköp så är det först och främst att bestämma en budget. Eller snarare en gräns för sin investering. Och har man 20.000:- för mycket så ska man inte köpa en cykel för 21.000:-. För man behöver också ha bra skor, en bra hjälm och helst ett par uppsättningar kläder också. Regnjacka (för visst cyklar man trots blöt luft?), handskar, benvärmare,  armvärmare och kanske en vindväst. Multiverktyg, pump och någon slang vill man också ha med sig när man cyklar (det är så jobbigt att gå flera mil i sådana däringa cykelskor).
Köper ni en dyr cykel så be om flaskställ och flaska på köpet, det skulle jag göra.
Ska ni inte tävla på cykeln utan bara motionera så är det nog mest pang för pengarna med aluminiumram och utrustning motsvarande Shimanos 105. Jag har själv åkt med 105 på en cykel jag haft och det var mycket bra grejer. Vill man ha kolfiberram så blir det några tusen dyrare. Pengar som ni istället kan lägga fina hjul, lite lyxigare kläder eller kanske en cykelresa. Det får ni ut mer av. Små skillnader kostar ganska mycket tyvärr.
Köp en snygg cykel. Man inte bara får, utan bör vara fåfäng som cyklist. Du skall ju tycka om din cykel och vilja ta ut den då och då. Här har du, för en gångs skull, möjlighet att själv välja partner. Och då ska det väl ändå se bra ut också?

Så, sätt en siffra på vad allt får kosta, dra av några tusenlappar för kläder och annan utrustning så har du vad din cykel får kosta. Kolla runt på olika märken och se vad du kan få för utrustning för de pengarna. Välj sedan den snyggaste cykeln.
Eftersom jag är en cykelfjant skulle jag kanske köpa en cykelcross med aluram och en extra uppsättning billiga hjul med landsvägsdäck på. Då kan man njuta av skogsvägarna ena dagen och  leka Armstrong längs landsvägarna nästa dag.
Ganska enkelt, helt enkelt.

SVARTA STRUMPOR!!!!!

Kände efter igår att tvångstankar om strumpfärg kanske inte är så hälsosamt. Så när mina vita morgonstrumpor ändå fortfarande var blöta passade jag på att använda mina svarta som jag haft på mig när jag jobbat. Kompenserar det hela ganska bra ändå med ett par vita ben.
--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Dagens energiintag

Frukosten bestod av en tallrik mjölk med Nougat Pillows och två polarbröd med Messmör. När jag kom hit blev det två dubbla polarbröd med Messmör och en mugg värmande choklad. Efter det har jag tuggat ett hekto eller två med fruktkola och nyss åt jag dagens lunch.
Duggregn i morse, 58.45 med 131 i snittpuls och 153 i max. Åkte Gamla Leksandsvägen.
--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

2010-07-29

Inte mycket regn på mig idag, mer imorgon?

Jag är ju inte religös å så där. Men idag ösregnade det ju ner större delen av dagen. Det slutade dock, som genom ett mirakel (!!!!!), när jag trampat i tre minuter. Sedan uppehåll hela vägen. Fick tillfälle att praktisera mina skillz på cykeln då jag cyklandes tog av mig ryggsäcken, av regnjackan och stoppade ner den i en ytterficka och tog sedan på mig ryggsäcken igen. Sådant där ska cyklister kunna. Är ni cyklist och inte kan det, så ska ni lära er. Det är Vacchis fel att jag kan sånt där. En dag i ungdomen så tittade jag på cykel på Eurosport och Vacchi beklagade sig över hur dåliga flera av åkarna var att ta på sig jackan/västen när de passerade en bergstopp. Eftersom jag själv ville bli en duktig cyklist (och slippa hånas av Vacchi i direktsändning) så övade jag på att ta av och på mig jackan när jag cyklade under nästföljande träningspass. Inte så svårt egentligen, men om man inte kan eller har provat så måste man ju dra ur tummen och lära sig.
En annan sak jag har att tacka Eurosports sändningar för, och speciellt då Adamsson, är att jag tvångsmässigt cyklar i vita cykelstrumpor numer. Även på väg till jobbet 04.15. Någon kan ju vara ute och se mig, och då vill jag ju inte åka runt med några svarta strumpor och skämmas. Idag var tex. Ghandi ute och stängde Gatuköket när jag passerade Stora torget. Fyra festglada individer fanns också på torget, och de hade nog skrattat högt om jag haft svarta strumpor till min kroppsstrumpa. Höll också på att krocka med en ambulans i morse, eller egentligen var det inte så nära. Men jag bromsade och ambulansen saktade in en del. Det hade väl ändå varit rätt bil att krocka med i alla fall.
Nu väntar sängen och veckans sista arbetsdag. God natt!

Wetterhall och Teklehaymanot till Cervelo Test Team

http://www.cervelo.com/en_us/news-blog/article/wetterhall-and-teklehaymanot-join-cervelo-testteam-as-stagiaires/2440/
Inspirerande för grabbarna.

Nicklas Axelsson är nu avstängd på livstid

Inte helt oväntat så har nu Nicklas Axelsson stängts av på livstid från alla idrotter som är ansluta till RF. Dessutom får han böta 115.000:-. Är det någon läsare som vet vart bötespengarna hamnar? Hos SCF, RF eller någon annanstans? Förhoppningsvis hamnar pengarna i antidopingarbetet. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/cykel/article7544880.ab

Andra pendlingen i regn

Dags att bege sig av hemåt. Är i vanlig ordning helt slut efter jobbet. Det har legat på lite idag, men det är ju under press jag presterar som bäst. Regnet öser ner. Härligt!
Elitlagsmötet som skulle hållas i kväll kommer istället att hållas på tisdag 3e augusti då många inte kunde närvara idag.
--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

60 stolp klara

L=2563 U=45x220
--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Öde

Jag skrek givetvis; 'ETTA!' när jag kom till jobbet idag. Tyvärr blev det ingen Etta-tid hit. Jag försökte att gå ut i ett kontrollerat tempo, men jag insåg försent att jag borde ha ökat tidigare. Att jag var 17 sekunder snabbare på näst sista mellantiden hjälpte tyvärr föga. Slog av helt på slutet och rullade in på ca 58.30.

--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

2010-07-28

Det är lite så här jag jobbar

Ni förstår väl själva att det är härligt att cykla tidigt på morgonen?
Jag har funderat flera gånger på att släpa mig upp lite tidigare och ta med mig systemkameran och ta några riktiga kort på väg till jobbet. Solen går upp allt senare, snart går den inte upp innan jag hunnit till jobbet. Just nu använder jag min Sony Ericsson w890i

Vila?

Glöm sånt. Detta mötte mig idag när jag kom hem från jobbet. Det är givetvis stranden som gäller en solig och varm dag som denna.
Fick pendlingssällskap ett tag idag, det var Falu CKs före detta ordförande som kom ikapp mig på sin racer. Svängde förbi frugans jobb på hemvägen och fick saft och kaka. Vi har annars 42 timmar utan varandras sällskap då det ligger på för oss båda med jobb. Innan jag kom hem hann jag möta mammas sambo Lasse också.
--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

King

Den ansvarige kom med ett däckskrik i sista kurvan, förutom det så var det väl inte så jätteskoj att stå svettig utanför jobbet i tio minuter och vänta. Nu ska vi in och kapa syllen.
--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

2010-07-27

Två timmar Motions-MTB

Har inte hunnit vara hemma länge, vi hade en fin tur i solskenet. Eftersom jag är helslut så blev det inget stigåka idag utan bara grusväg, asfalt och skogsväg. Fyra tappra själar var vi som trampade tillsammans. Nästa vecka blir det mer stig, kortare distans och kortare tid. Vi ses väl då? 18.00 vid klubblokalen. Nu ska jag duscha, äta något och sedan somna ovaggad.
--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Fjärrkommunikation

Pratar med folk som är intresserade av herrelitlag i Falu CK nästa år, pendlar och bloggar. Allt i en skön kommunikationsmix. På torsdag hålls en första elitlagsträff för cyklister och ledare som är intresserade av att vara med i laget på ett eller annat sätt. Är du intresserad? Hör då av dig till mig.
--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Backintervallstisdag

Åkte den kuperade Gamla Leksandsvägen till jobbet idag och fick till sex stycken intervaller och total intervalltid på 14 och en halv minut ungefär. På styrstammen sitter mellantiderna från rekordturen till jobbet, imorgon och/eller på torsdag blir det nytt rekordförsök.
Tiden idag blev 58.33.7 och snitt/maxpuls blev 146/179.
--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Receptet för en bra start på dagen

Nougat Pillows.

--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

2010-07-26

Helförsoffad

Är helslut, helt enkelt.
Låg i soffan och fulsov lite samtidigt som barnen klättrade på mig och kollade på TV. Benen gör ont också. Sådär ont som jag tror man får när man behöver mer kolhydrater. Det kan också vara 30-sekundarna i morse, men jag väljer att tro på att jag behöver skicka in fler kolhydrater. Bensmärtan kommer nog från att sockret tagit slut på jobbet så jag kan inte köra mina fem bitar per chokladmugg. Då är det klart det blir minus på kroppens sockerkonto. 
Blir nog en kort kväll idag. Imorgon är en ny dag. Tyvärr utan Adam Steen på jobbet, men nu slipper jag i alla fall ens fundera på att åka i hans varma bil på morgonen om det krisar.

Manligaste matlådan?

--
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Morgonpigg?

I morse vaknade jag tio minuter före min mobil hade tänkt väcka mig och det var väl lika bra att gå upp. 13 grader och regn ute lockade väl inte direkt cykelmotionären i mig, jag skänkte Adam Steens varma bil en tanke innan jag smög in i sovrummet igen för att hämta regnjackan. Jag bytte om och åt frukosten i lugn och ro, hade ju några sköna bonusminuter idag så det kunde jag gott kosta på mig. När jag kom ut hände något jag inte väntat mig, det slutade regna. Och nu ska ni få höra; det började regna igen när jag kommit fram till jobbet. Jag tänker inte dra några stora slutsatser av detta, men ni har väl hört om den där mannen som gick på vatten för ett par tusen år sedan? Själv har jag nu haft 32 av 33 möjliga turer i uppehållsväder eller sol. Förutom att jag vaknade före utsatt tid och hade uppehåll så hade benen vaknat på rätt sida och tidernas bästa pendlarben var ett faktum. Så för att utnyttja det på bästa sätt körde jag fem stycken spurter om 30 sekunder på vägen hit. Total tid blev 1.06, snitt och maxpuls blev 138/183.

2010-07-25

God natt snart

Ni vill ju veta lite om min dag, givetvis. Och det ska ni få veta nu. 
Dagen började på bästa sätt genom att jag vaknade med kramp i ena vaden. Jag skojar inte när jag säger att det inte finns många bättre sätt att vakna på än med kramp. Så sjukt härligt. När barnen kom in till oss så gick jag upp. Det var inte dödstidigt utan klockan hade hunnit bli runt åtta. Eftersom jag ska lägga mig tidigt i kväll (när jag är klar med detta) så är det lika bra att kliva upp på morgonen så jag hinner bli trött. 
När frugan klivit upp så svängde jag ihop en IKEA-möbel, bar upp lite kartonger till vinden, flyttade ett skåp och fixade med Ronyas och Emilys cyklar. Emilys cykel behövde nytt däck och ny slang. Ronya hade lite tjall på växeln. Snäll som jag är tänkte jag bjuda Ronya på lite mer luft i bakdäcket. Det gick väl så där...
Ventilen gick rakt av. Givetvis var det bakhjulet också så jag fick lite extra jobb. Tur i alla fall att jag har ett lager slangar hemma så vi slapp stå cykellösa. När jag fixat med växlar och bytt slang så stack Filip och jag ut på en cykeltur samtidigt som Ronya fixade hemma och Ebbah sov.

Vi cyklade ganska långt och länge. Att cykla i regnkläder är lite jobbigare än att bara cykla i vanliga kläder och Filip blev lite trött. Han gick några meter men med hjälp av en nedförsbacke fann han nya krafter och vi kom hem till slut. 
Hemma kollade jag på ungefär sex mil av Tourens sista etapp. Klungspurt som Mark vann på ett ganska övertygande vis. Jag åkte och handlade efter det och sedan har vi ätit, lekt, lagt barn och ätit glass. Jag tror det var allt. Nu är det dags att krypa till kojs.
Av 32 pendlingsturer har det faktiskt bara regnat en enda gång. Nu har dock vädret vänt lite så vi får se hur blöt jag blir i veckan som väntar.

Hål i väggen

Börjar samlingen bli komplett, eller vilka saknas? Vilka har ni?

Live stream UCI MTB WORLD CUP XCO 4: CHAMPÉRY

http://freecaster.tv/live/mtb/1011053/uci-mtb-world-cup-xco-4-champery
Se lerfesten direkt, Damerna startar 11:15 och Herrarna 14:30

2010-07-24

Lite lerigt i Champéry, Schweiz

Grabbarna i Team Kalas rapporterar på sin, under de senaste dagarna, väluppdaterade blogg att det kan bli lite skitigt under morgondagens världscup. Det skrivs om lerdäck, men det där var väl inte så farligt?
Mitt tips blir; dobbar under skorna, rensa cykeln på allt man kan utan att göra den olaglig och spring sedan hela varvet med cykeln på axeln. Kanske rulla utför, om det går.

Tre års väntan är över

Grabben har nu fått sin första RC-bil.

Konflikträdd

Igår hade jag en liten konflikt på jobbet. Egentligen inte så farligt, men jag stod upp för mig denna gång och gav svar på tal, måste bara ventilera det och säga att det kändes väldigt skönt. Av sommarpersonalen på jobbet är de flesta (runt 80%) inhyrd personal, däribland jag. Denna person som jag hade en diskussion med igår är inte inhyrd och har sett till så en av de inhyrda har fått sparken redan. Det var väl inte en obefogad sparkning, men jag tycker ändå att man kunde ha varnat personen först så hade det kanske inte behövt gå så långt. Hur som helst, den här personen jag diskuterade med igår är ingen som jag har "klickat" med. Övrig personal tycker jag är toppen, allihopa faktiskt. Denne person har iaf aldrig sagt något positivt till mig utan de få gånger han sagt något har det ofta varit små spydigheter eller korta kommentarer. Jag brukar dock ta det och gå vidare bara. Är ju ny där, inhyrd och vill därför hålla en ganska låg profil. När han för tredje gången igår klämde en kommentar till mig, och denna gång över något som han själv var lika dålig på, så fick det räcka.
Tänker inte gå in på detaljer, men det var en stärkande stund för mig.
Nu släpper jag detta och bjuckar på lite bilder från gårdagens cykling innan jag drar vidare för en härlig lördag med familjen.
Solen ger trädtopparna glöd. Befinner mig längs riksväg 293 här och har precis passerat Morbygden.

Bro över Dalälven, nära Kvarnsvedens pappersbruk.

Utsikt från bron, Dalälven och trädtoppar badandes i morgonsol.

Där är den, solen. För er som undrar vart kortet är taget så kan jag säga att det är taget ganska nära där Janne Jakobsson bor.

2010-07-23

Det lutande tåget i Kyna

För er som för vindstatistik kan jag berätta att det är motvind hem idag. Motvind och kyla (+18), det är INTE så jag vill rulla när jag är på väg hem till familjen och helgen.

Sub 1 till jobbet igen

Kom hit på 59.59.6. Åkte Gamla Leksandsvägen hit och försökte köra lite backIntervaller. Men 04.15 på morgonen saknas det lite sprätt i benen. Hade nog kunnat ta rekord om jag åkt vanliga vägen, för idag hade jag för ovanlighetens skull medvind till jobbet. Medvind innebär nordanvind, som innebär kyla. Det var bara sju grader varmt långa stunder idag och jag var då glad att jag tog min långärmade tempodräkt, och inte den kortärmade som jag lagt fram igår kväll. Kanske skulle jag haft benvärmare, handskas och ett underställ också? Det gjorde ganska ont i händerna när jag duschade...

2010-07-22

Solsken och medvind

Det är ju lite så jag jobbar när jag ska hem från jobbet.

Nytt kontor

Jodå så att. Här har jag jobbat upp mig, lite rörigt just nu bara. Ber om ursäkt för att jag inte städade innan jag tog kort men jag skulle på rast så jag hade inte tid.

Surben

Gick ut hårt och ökade idag. Det höll till Ornäs. Eller egentligen inte ens dit. När jag kom till Ornäs var jag 5 sekunder snabbare än igår, problemet var bara att jag fått motvind och tidigare under morgonpasset varit 45 sekunder före. Så jag gav upp och åkte via Domnarvet hit istället, ville prova en cykelbana som jag spanat på och den var helt okej. Så nu vet ni det också.

2010-07-21

Dirt kids

Jag dör här. Men visst, åk några varv till ni.

Skitiga cyklister

Jag kan inte svara, kan någon av er läsare förklara varför vi inte har skärmar?

Rekord-onsdag

Trots en ganska tam inledning där jag var nästan minuten efter vid mellantiden efter ca 20 minuter klarade jag genom en stark slutforcering att ta nytt rekord med två sekunder. Den nya bästa tiden till jobbet är alltså 56.27, för er som för bok, och det ger en beräknad snitthastighet på 31.89 km/h. Snitt/maxpuls 160/176.

2010-07-20

Offentlig ursäkt

Jag måste först passa på och be alla er stackars läsare om ursäkt för dagens (brist på) uppdatering. Nu är det ju förvisso semestertider, men vissa av er har ju faktiskt ett jobb. Och jag kan förstå att ni får det svårt på jobbet när jag inte bloggar 2-3 gånger innan lunch. Men jag hoppas att ni har förståelse för att det ligger på lite just nu.
Har i alla fall nyss ätit mat efter dagens tredje cykelpass. Blev nog 1.40 eller 1.45 med Anders Clason som var den ende tappre cykelryttaren (förutom jag då) som kom till kvällens Motions-MTB. Anders visade mig sin väg till Danholn och den innehöll en mängd läckra stigar, skogsvägar och grusvägar som jag aldrig åkt på innan. Det var så fantastiskt härligt att det inte gjorde något att det vräkte ner regn då och då. Tänk att jag känner till så många stigar och vägar i Falu kommun, men ändå inte känner till så otroligt många. Vissa av de här höll absolut långloppstoppklass. Tyvärr blir ni utan bilder. För när det inte regnade så var det så otroligt kul att cykla så mycket nytt att jag inte kunde förmå mig att ta fram mobilen för att fota, och när det regnade så ville jag inte få en fuktskadad mobil.
Ovanligt tung dag på jobbet idag. Var helslut i kroppen och knoppen. Kanske har sovit lite för lite. Eller så har jag bara haft otur. Nu ska jag i alla fall packa jobbväskan så jag kan lägga mig. Uppstigning 03:50. Imorgon ska jag försöka blogga lite bättre. Lovar.

Nästan lika grov som Gustav Larsson

Cyklade ensam för fjärde arbetsdagen i rad. Passade på att köra några Intervaller om 30-60 sekunder. Total tid blev 1.12.12 och snittet blev därmed 28.9 km/h. Snittpulsen var 157 och max 181. Känslan under intervallerna var oväntat kanonbra, det var bara att skicka på. Annat var det på hemvägen igår. Då tog jag mig hem på 1.14, trots bra medvind. Det fanns ingenting i benen och det var bara tomtrampning hela vägen. Nä, nu måste jag gå och kapa syllen.

2010-07-19

Moget?

Falu CK + MTB-Landslaget = sant

Falu CK och MTB-Landslaget samarbetar och ger tävlingscyklister klass 15-16 och äldre möjligheten att träningstävla mot MTB-Landslaget imorgon tisdag på Lugnet. 9.30 körs den uppmärkta banan ett varv och 10.00 går starten. Förbundskapten Fredrik Ericsson hälsar att banan är väldigt tuff. Ta chansen att köra ifrån MTB-Landslaget. Man måste inte vara med i Falu CK för att få vara med.

2010-07-18

Om att styra upp ett elitlag i landsväg

Jag skrev tidigare i år ett inlägg om att ha elitlag i Falu CK 2011. Det inlägget var mest mina egna tankar, men med en lite baktanke om att väcka lite intresse hos folk som kan vara intresserade av detta. Nu har jag gjort en "hitlist" med 35 namn på möjliga cyklister och personer i Falun eller med stark Falu-anknytning som kan vara bra att ha i organisationen. Listan kommer att fyllas på något och jag har tänkt kontakta alla på listan i veckan som kommer. Har dock tjuvstartat idag och varit i kontakt med ungefär hälften på listan. Och bara fått något enstaka nej faktiskt. De flesta har jag ringt upp, några har jag varit i kontakt med via Facebook eller SMS.
Tänkte i fortsättningen blogga lite då och då om detta med att eventuellt få till ett lag, vad jag gör, vad som krävs och hur arbetet går. Så ni får lite inside information här i bloggen om hur det är att försöka styra upp ett lag och dessutom se hur det går med arbetet.
Som det ser ut efter idag så har jag följande svar på om de vill vara en del av elitlaget 2011(kommer dock inte namnge folk innan något är klart):
Ledare/organisation:
Ja = 1
Nej = 2
Intresserad att vara delaktig på något vis = 5
Cyklister:
Ja = 2
Nej = 2
Intresserade = 7

Som en liten bonus har jag från två företagare blivit lovad en liten summa sponsorpengar från den ena och en "förmån" för cyklisterna till ett värde av nästan 3000:-/ cyklist från den andra. Helt utan att ha något klart alltså. Än så länge är det bara positiv energi i detta, hade räknat med fler "Nej" än jag faktiskt fått idag. Å andra sidan har jag en del folk med på listan som jag är ganska säker på kommer svara nej. Men jag känner att man ändå bör fråga dessa, så ingen känner sig bortglömd eller oönskad.
Imorgon fortsätter jag att jaga lite folk. Är det någon som läser detta som är intresserad av att vara med på ett hörn, eller vet någon som kan vara intresserad så hör av er till mig. Jag vill absolut inte missa någon.

Klicka här för att läsa alla inlägg om lagbygget.

En ny motionär ser världens ljus

Cykelsverige har nu fått en ny motionär, stort lycka till med resten av livet Anders!

Bruten vit

Vi är på stranden och latar oss, småbarnen och jag. Barnen ska till min mor sedan där de också ska sova över då Ronya jobbar dygn och jag lämnar hemmet vid fyra i natt. Emily är hos sin farmor redan. Förhoppningsvis somnar jag tidigt så jag får en bra start på arbetsveckan.

Apropå absolut ingenting

2010-07-17

Grattis Magnus Darvell till SM-Guldet i MTB!

Magnus Darvell gick ifrån när Matthias Wengelin, Emil Lindgren och han skulle ut på femte varvet av sex. Han fick direkt en lucka som han hela tiden utökade. Mattias Nilsson som lurade ett tag i andraklungan, avancerade på slutet och blev till slut finfin trea. En Kalasdag helt enkelt!
MTB SM XC herrelit i Rättvik 2010:
Bild från dagens lopp. Foto: Adam Steen

Lite XC-resultat från SM i Rättvik och Kortbane-SM i Malmö

Falu CK får ännu ett SM-guld tack vare Jenny Rissveds i damjuniorklassen:
1. Jenny Rissveds, Falu CK
2. Josefine Ahlström, IKHP
3. Johanna Grimbeck, CK Wano

Herrjunior:
1. Tomas Kristoffersson, Härnösand CK
2. John Carlsson, Mjölby CK
3. Erik Jonsson, Alingsås CK
...
5. Benny Sonesson, Falu CK

Damelit
1. Alexandra Engen, Jönköpings CK
2. Ann Berglund, IKHP
3. Martina Thomasson, CK Master

Tack till http://www.andreasolsson.com och också http://cerrol.wordpress.com/ för uppdateringarna. http://stefanmaatta.blogspot.com/ rapporterar via SMS att Darvell och Wengelin bildar tätduo efter 10 minuter av herrelitens XC.

I Kortbane-SM var Marie Lindberg och Sara Mustonen i en utbrytning som hämtades in mot slutet och allt kom att avgöras i en spurt.
1. Monica Holler, CK Hymer
2. Sara Mustonen, Team Cykelcity
3. Marie Lindberg, Kristinehamns Multisport Klubb
4. Jennie Stenerhag, Falu CK
5. Sara Olsson, Svanesunds GIF

Herrarnas tävling såg många mindre utbrytningar men ingen gavs någon större lucka. Största luckan hade nog Jonas Ahlstrand och den var nog bortåt 25 sekunder. Borlänge CKs Fredrik Frykberg samlade TV-tid i nästan 20 minuter, först solo och sedan också med sällskap. De sista två varven återsamlades fältet och det blev inte helt oväntat en spurtuppgörelse också i herrklassen:
1. Jonas Ahlstrand, Team Cykelcity
2. Linus Dahlberg, Vallentuna
3. Michael Olsson, Motala AIF CK
4. Johan Svensson, Borås CA
5. Sead Mujacevic, CK Ringen
6. Henrik Åbom, Borås CA
7. Andreas Stillfors, CK Fitforfight.se
8. Jan Mattson, Upsala CK
9. Fredrik Christiansson, CK Fix
10. Joakim Åleheim, Borås CA
Alla resultat är högst preliminära.