Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-12-19

Spåravgift Lugnet

Ni kan sätta in pengarna på mitt konto...

På Lugnet ska man från 1a december betala för att få utnyttja deras spår. Detta eftersom det givetvis kostar en del att iordningställa och underhålla skidspår i världsklass. Om några dagar beräknas det 3.3 kilometer långa elljusspåret vara färdigt. Okej att det antagligen ändå skulle blåsa/snöa igen efter ett tag en dag som denna. Men nog kunde de visat lite vilja att underhålla spåren under helgen också, då de flesta har tid att utnyttja dom just under helgen. Så idag har jag spårat istället.
Först var jag ensam på Lugnet, sedan började fler dyka upp. Körde nästan bara runt uppe på elljusslingan förutom en sväng på femman också. För varje varv jag åkte blev varvtiderna bara bättre och bättre och när jag efter två timmar var färdig hade jag åkt ett varv på dryga 10 minuter. Det första tog nog 13.43 om jag minns rätt. När jag varit ute ungefär en och en halv timme så mötte (!) jag Lisa Ström och ungefär samtidigt kom Per Dicander ikapp. Per och jag hade sällskap i lite drygt två varv innan jag gick åt sidan så han kunde få åka i sitt tempo och jag kunde vingla ner mot stadion igen. Mötte där Stefan Carlsson och Fredrik Ericsson. När jag sa hejdå till dom och började cykla hem så såg jag Fredriks träningssällskap, Emil Lindgren, springandes i sin Rabobank-outfit. Kändistätt på Lugnet idag alltså.
Har varit väldigt effektiv hela förmiddagen men lyckades missa bussen till jobbet med ungefär 15 sekunder. Så bortkastat allt kändes då. Nu är jag i alla fall strax framme och jobbar till åtta i kväll. Tänkte prova på det där med att sova länge i natt...

1 kommentar:

  1. Är det inte lite snålt att ta betalt för att åka på Riksskidstadion, tycker det är en nationell rättighet att få åka gratis där, dessutom betalar jag massor i skatt, massor.

    SvaraRadera