Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-12-13

Jag förstår verkligen ingenting..

Denna vinter har jag nu åkt 2.5 timme längdskidor fördelat på fyra pass på Lugnet. Och jag har inte blivit ett dugg bättre. Inte. Ett. Dugg. Saknar kraft i överkroppen och har inget tryck någonstans. Det är förstås lite kul ändå. Precis som Team Klistervalla är kul. Kollade förresten på deras videoklipp innan jag åkte ut, det kanske var dagens stora misstag. Med deras skidåkning på näthinnan är det inte helt lätt att ladda om. Hade i alla fall vinterns bästa fäste, och tyvärr årets sämsta glid. Vet inte om det finns något samband där. Hade i alla fall inte vallat som Team Klistervalla... Släpade runt på lugnet i 30 minuter och hann 5 km på den tiden. Sen gav jag upp och åkte hem. Något positivt från passet var att jag inte ramlade en enda gång. Trots idiotkurvan vid spårdelningen. Omklädningsrummet som skall vara öppet till 22 var låst när jag kom dit 21.15. Vallaboden var i alla fall öppen, så jag bytte om där. Vilket var betydligt bättre än Falu Cykelklubbs kallförråd som annars hade fått agera omklädningsrum. Imorgon är en annan dag, carpe diem!

1 kommentar:

  1. Jag vill ju påstå att anledningen till att du klarade kurvan var för att vi har visat dig hur man inte skulle göra.

    SvaraRadera