Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-11-01

Här har ni en som skäms

Idag har jag setat i informationsluckan på Dalatrafik. Sålt busskort, biljetter och informerat om tider. Så långt allt gott. MEN. Vid ett tillfälle står jag och pratar i telefon med en kund, min kollega tar därför luckan under tiden som jag stirrar in i dataskärmen. Utan min vetskap kommer då Gunde Svan och köper en bussbiljett. Han står alltså en meter ifrån mig och köper en biljett som jag borde sålt. Och jag fick inte ens se honom. Så tyvärr, inga autografer eller idolfoton idag heller.
Gunde, om du läser detta; Hoppas du klarar dig ett tag till utan och fråga bara efter mig nästa gång du köper biljett i Borlänge så löser vi det där.

4 kommentarer:

  1. Är det någon trend i att hålla sig för pannan?

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det inte bara är jag som säger "setat". Alla borde säga det, för det är så det heter.

    SvaraRadera
  3. Konstigt att sitta böjs till suttit i SAOL då.
    Setat är talspråk och det går bra att använda i vissa sammanhang, ska man däremot prata om rätt och fel så är det suttit som gäller.

    SvaraRadera
  4. Precis som att Axl borde stavas Axel eller ;). Fast inget av dem är väl med i SAOL.

    SvaraRadera