Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-09-15

Svaren på frågorna

Vem som kommer vinna totalen i dam resp. herr Prestige klassen i årets Cykel Cross Cup?
Alexandra Engen och Magnus Darvell/Jens Westergren

När restaurangbiträdet frågar dig om du vill ha Plus Meny till din beställning, väjer du det då?
Nej. Jag äter tillräckligt ändå.

Kan du åka snowboard?
Jag har åkt, men skulle inte direkt påstå att jag behärskar det.

Vilka däck ska man ha på MTB Marathon SM?
Samma däck som man brukar ha på tävlingar.

Är du släkt med Bruno K?
Jag är inte helt säker, men det verkar onekligen som det.

Var är min gaffelpump?
Under sängen.

Smyganvänder du också brun-utan-sol-kräm på vårkanten, för att inte skrämma andra cyklister i klungan med dina vita ben? Jag har hört rykten om att det finns andra bleka rödhåriga cyklister som gör det...
Nej, jag är stolt över den jag är och hur jag ser ut. Alla är vi olika, jag är bara lite vitare än alla andra.

är enbenstränings på hojen något att ha?
Jag körde lite sådant när jag var ung ( junioråldern ). Det kan nog vara bra när man är ganska färsk som cyklist, men sedan vet jag inte om det gör någon skillnad. Det där kan nog andra svara bättre på.

när har cykelcrosstävlingscyklister krogsäsong?
Det borde ju vara februari - oktober. Annars har jag hört att svenska cyklisters krogsäsong brukar börja första helgen i oktober.

ska du åka någe cross eller ska du stå vid sidan av och kika?? om det blir åka av vad blir det då för cross??
skivor eller cantilever??

Jag kommer nog stå på startlinjen vid någon tävling, vet dock inte med vilken cykel ännu. Troligtvis har den inte skivbromsar dock eftersom så få tillverkare har fått fram fina crossar med skivbromsar. Nästa år kanske. Eller på en träningscross/vinterhoj.

nybörjarfråga, vad är grejen med dyrare och lättare hjul till mtb?
Prislappen gör ju ingen skillnad i funktion. Men lätta hjul är snabbare hjul, därför vill man gärna ha det. Mindre vikt att dra igång och mindre roterande massa.

Vintern närmar sig, hur och vad tycker du man ska träna under vinterhalvåret? varierat, testcykel, distans? hur mycket bör man köra? tack på förhand...
Det beror helt på vad man har för träningsbakgrund, ambitioner och förutsättningar. I vintras åkte jag nästan bara skidor, men så har jag inga elitambitioner heller. Som cyklist tränade jag bara cykel, en blandning mellan testcykel och distans fram till de sista åren då jag nästan bara åkte på min cykel. Även intervallerna alltså.

Fråga angående de oskrivna regler som är i cykelsporten, och då såklart från ett speciellt tilfelle i årets tour. Tror du att Contador visste att Schleck hade mekaninska problem när attackerade? om ja, tycker du det är ok?
Jag såg inte den händelsen och har inte sett den efteråt, så jag har lite svårt att uttala mig i fallet. Men om man är så stark att man kan bli mästare även om man väntar in sin värste konkurrent så blir man en större mästare än om man passar på att sticka när andra råkar ut för något.

Vill du ha tillbaka ditt shimano bromshandtag?
Om du inte behöver det längre så kan jag ta det, annars kan du låna det en säsong till om du vill.

Har du någon alternativ metod att ta dig till jobbet på?
Hur länge kommer du orka cykelpendla?
När skall du skaffa körkort?

Buss/tåg/bil. Till jag inte kan cykla mer. När jag får tid, eller när jag prioriterar annorlunda.

När ska du börja löpträna?
I våras. Det var i alla fall min plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar