Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-09-02

Kallt idag

Bilden är från igår och tagen längs med banvallen.
Temperaturen låg på tre varma grader i morse. Tur då att jag igår lagt fram understället. I sista stund bytte jag också ut keps och sommarhandskar mot buff och franska vinterhandskar. Det var nog klokt. Till imorgon får jag nog leta fram mina skoöverdrag också då racerskor inte tycks vara anpassade för svenska hösttemperaturer. Har ju sedan i tisdags haft något skit i halsen och igår trodde jag att jag idag skulle vakna med en explosionsartad dunderförkylning. Slapp dock det och balanserar fortfarande på förkylningsgränsen. Testade lite halvfart till jobbet idag för att antingen rensa systemet eller bli sjuk på riktigt. På jobbet idag är det ullstrumpor och underställ som gäller. Kallt ute i fabriken och jag jobbar bara någon meter från en dörr stor nog för en truck att köra igenom. Konstant drag med kall höstluft alltså. Borde ju ha mössa också insåg jag idag när jag redan var på väg. Det får bli morgondagens grej of the day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar