Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-09-22

Bussbloggen

Man skulle väl kunna kalla det en vana nu. Andra dagen i rad med buss. Men idag har jag med mig löpkläder och tänkte springa lite före jag kliver in i Husfabriken. Måste ju få några meter löpning de närmsta dagarna så jag lär ta vara på tillfällena. Har sovit fantastiskt lite och har tolv och en halv timmes arbetdag framför mig. Med rätt inställning och en stor dos godis kommer det gå bra.
När jag cyklade till stan för att hinna med bussen så skulle jag, på en cykelbana, åka om en dam med sin kopplade hund. Båda gick så snällt på vänster sida ända till jag var på väg att passera. Då springer nämligen hunden, med sin ägares tillåtelse över till höger sida av cykelbanan. Jag ropar till, nyper bromsarna till båda hjulen och får stopp med framhjulet mot den lilla hunden. Damen blir elak på mig och säger att jag 'har ringklocka på den där cykeln' varpå jag svarar att hon faktiskt har 'koppel på den där hunden'. Hon fortsätter vara elak på mig men jag har redan rullat vidare. Hade ju en busstid att passa.
Måste ju bjuda på gårdagens bästa också. En av killarna på jobbet har en ny telefon med pekskärm, något han inte riktigt behärskar till fullo än. Igår skulle han skriva 'Hej gumman' till sin tjej, men råkade istället skicka det till vår chef. Det innebar många skratt för oss allihopa, och en lång väntan på svar. Till slut kom svaret: 'Hej älskling! Eller var det där inte menat till mig?'.
Fina grabbar. Trevligt med lite kärlek på jobbet.

2 kommentarer:

  1. haha, hade du funderat ett tag på koppelkommentaren, är det ok om man själ den för framtida bruk mot ovarsamma hundägare?,

    SvaraRadera