Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-08-13

Viker mig

Nu räcker det väl ändå för idag, det här vinner ingen på. Sitta uppe och göra ingenting när jag kan sova istället, men det har varit skönt att "varva ner" lite efter hemcyklingen. Det är rätt skönt att cykla mitt i natten också. Mörker, tystnad, dimma, ensamhet. Rätt mysigt. Man hinner tänka en del också, benen går ju av sig själv och sällskapet är ju av bästa kvalisort. Efter att ha kissat, cyklandes, två nätter i rad så kissade jag från en bro, rakt ner i Dalälven i natt. Ni för väl bok på mina vattenkastningsrutiner?
Ni som vet allt, varför luktar det alltid bränd plast/gummi i Smedsbo på nätterna? När jag åkte igenom byn här om natten så var jag tvungen att vända för att se så inget hus stod i brand, men kunde inte se något. Hela veckan har det luktat rök där om nätterna...
Nu har jag helg, imorgon är jag ledig och familjen kommer hem igen. Saknar dem. Ebbah sa plötsligt "Oh, my god" i onsdags. Flickebarnet är ju bara två år! Helt härlig är hon. Helgen är välkommen. Jag har tyvärr en halv miljon saker jag måste göra, hela tiden. Livet är ju inte alltid en dans på rosor, och den senaste tiden har varit lite av inte en dans på rosor. Men det vänder väl snart igen får jag hoppas. Nästa vecka jobbar jag 05:15-14:15, det ska faktiskt bli skönt. Inte skönt för att jag kommer vara dödstrött hela veckan, men skönt för att jag får vara hemma på eftermiddagarna. Enligt mitt kontrakt så har jag bara jobb till och med fredag nästa vecka, men rykten på jobbet idag sa att jag nog blir kvar september ut. Vi får väl se när nytt kontrakt blir skrivet då helt enkelt.
Nu går jag och lägger mig. Jag måste handla och laga mat innan alla kommer hem imorgon, det blir förmiddagens uppgift. Så jag kan inte sova bort förmiddagen. För då kan jag inte handla, och då kan jag inte laga mat. Ni förstår ju själva att det inte skulle bli någon succé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar