Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-08-09

Värsta snäckan


Såg den här mördarsnäckan idag på väg till dagis (sniglar är ju som vi alla vet namnet på de hemlösa stackrarna). Jag har faktiskt aldrig sett en sådan bjässe till snäcka förut, så hela upplevelsen var mycket fascinerande. När jag skulle gå hem från dagis så såg jag en till!!! Är det en invasion av nya mördarsnäckor? Kommer människosläktet att överleva detta hot?
Nåväl. Det var första gången på evigheter som jag lämnade mina barn på dagis, det var så länge sedan att jag nästan inte ens hittade dit. Jag lämnade nästan alltid barnen förut, så det kändes lite speciellt idag. För er som undrar hur jag egentligen kommer göra med pendlingen idag kan jag avslöja att jag gör ett försök med cykling idag. Ska bara leta reda på en sådan där baklampa till cykeln också, känns ganska viktigt.

3 kommentarer:

  1. Tror faktiskt de till och med är ätbara, efter tillagning då naturligtvis

    SvaraRadera
  2. Det är det här jag gillar med oijer.blogspot.com! Alltid ett mycket högt nyhetsvärde och alltid först med det senaste!

    Sen instämmer jag med anonym, och tror nog den är ätbar, varför inte? Hoppas på ett nytt inlägg till kvällen komplett med recept och recension.
    /Oscar

    SvaraRadera
  3. Vinbärssnäckan är en delikatess.
    http://www.tasteline.com/recept/franska_sniglar
    Låt dom först svälta en vecka sedan nästa vecka enbart äta sallad, tillämpa därefter ovanstående recept.

    SvaraRadera