Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-07-26

Morgonpigg?

I morse vaknade jag tio minuter före min mobil hade tänkt väcka mig och det var väl lika bra att gå upp. 13 grader och regn ute lockade väl inte direkt cykelmotionären i mig, jag skänkte Adam Steens varma bil en tanke innan jag smög in i sovrummet igen för att hämta regnjackan. Jag bytte om och åt frukosten i lugn och ro, hade ju några sköna bonusminuter idag så det kunde jag gott kosta på mig. När jag kom ut hände något jag inte väntat mig, det slutade regna. Och nu ska ni få höra; det började regna igen när jag kommit fram till jobbet. Jag tänker inte dra några stora slutsatser av detta, men ni har väl hört om den där mannen som gick på vatten för ett par tusen år sedan? Själv har jag nu haft 32 av 33 möjliga turer i uppehållsväder eller sol. Förutom att jag vaknade före utsatt tid och hade uppehåll så hade benen vaknat på rätt sida och tidernas bästa pendlarben var ett faktum. Så för att utnyttja det på bästa sätt körde jag fem stycken spurter om 30 sekunder på vägen hit. Total tid blev 1.06, snitt och maxpuls blev 138/183.

2 kommentarer:

  1. Jag hörde talas om en pimpelfiskare som gick på vatten i vintras, så ovanligt med att gå på vatten är det inte :)

    SvaraRadera
  2. Imponerad! Själv tittade jag ut genom fönstret och konstaterade att det var på tok för blött. Kröp tillbas till sängen en stund för att senare ta bilen :-) Så bekväm är jag.
    //Tony W

    SvaraRadera