Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-07-29

Inte mycket regn på mig idag, mer imorgon?

Jag är ju inte religös å så där. Men idag ösregnade det ju ner större delen av dagen. Det slutade dock, som genom ett mirakel (!!!!!), när jag trampat i tre minuter. Sedan uppehåll hela vägen. Fick tillfälle att praktisera mina skillz på cykeln då jag cyklandes tog av mig ryggsäcken, av regnjackan och stoppade ner den i en ytterficka och tog sedan på mig ryggsäcken igen. Sådant där ska cyklister kunna. Är ni cyklist och inte kan det, så ska ni lära er. Det är Vacchis fel att jag kan sånt där. En dag i ungdomen så tittade jag på cykel på Eurosport och Vacchi beklagade sig över hur dåliga flera av åkarna var att ta på sig jackan/västen när de passerade en bergstopp. Eftersom jag själv ville bli en duktig cyklist (och slippa hånas av Vacchi i direktsändning) så övade jag på att ta av och på mig jackan när jag cyklade under nästföljande träningspass. Inte så svårt egentligen, men om man inte kan eller har provat så måste man ju dra ur tummen och lära sig.
En annan sak jag har att tacka Eurosports sändningar för, och speciellt då Adamsson, är att jag tvångsmässigt cyklar i vita cykelstrumpor numer. Även på väg till jobbet 04.15. Någon kan ju vara ute och se mig, och då vill jag ju inte åka runt med några svarta strumpor och skämmas. Idag var tex. Ghandi ute och stängde Gatuköket när jag passerade Stora torget. Fyra festglada individer fanns också på torget, och de hade nog skrattat högt om jag haft svarta strumpor till min kroppsstrumpa. Höll också på att krocka med en ambulans i morse, eller egentligen var det inte så nära. Men jag bromsade och ambulansen saktade in en del. Det hade väl ändå varit rätt bil att krocka med i alla fall.
Nu väntar sängen och veckans sista arbetsdag. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar