Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-07-26

Helförsoffad

Är helslut, helt enkelt.
Låg i soffan och fulsov lite samtidigt som barnen klättrade på mig och kollade på TV. Benen gör ont också. Sådär ont som jag tror man får när man behöver mer kolhydrater. Det kan också vara 30-sekundarna i morse, men jag väljer att tro på att jag behöver skicka in fler kolhydrater. Bensmärtan kommer nog från att sockret tagit slut på jobbet så jag kan inte köra mina fem bitar per chokladmugg. Då är det klart det blir minus på kroppens sockerkonto. 
Blir nog en kort kväll idag. Imorgon är en ny dag. Tyvärr utan Adam Steen på jobbet, men nu slipper jag i alla fall ens fundera på att åka i hans varma bil på morgonen om det krisar.

2 kommentarer:

  1. Jag är väl inte tillräckligt fin för att få jobba med er kingkingar..

    SvaraRadera
  2. Här kommer en fråga från en cykelamatör!

    Har börjat cykla mer landsväg och funderar på att uppgradera min cykel alternativt köpa ny.
    Har en Specialized Sirrus (Al-ram, Shimano Sora, rakt styre, "hättor" på pedalerna...) idag.
    De försäljare jag pratat med rekommenderar någon med kolfiberram vilka ligger kring ca 25000kr.

    Ger en cykel med kolfiberram verkligen så mycket bättre prestanda?

    Som ett första steg tänker jag byta till SPD-pedaler vilket jag själv tror ger mer än vad en kolfiberram skulle förbättra. Sedan kan ett par bars göra gott på styret. Slutligen skaffa mer slimmade kläder för att minska luftmotståndet.

    Tänker jag som ambitiös amatör rätt eller bedrar snålheten visheten?

    SvaraRadera