Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-07-13

Bilder från dagens cykelpendling

Det är lite så här vi rullar här i Dalarna. Grusvägen mellan Olsbacka och Vassbo.

Solen försöker brytaa sig fram genom molnen. Klockan är lite drygt fem och kortet är taget nära Dalsjö utanför Ornäs.

De omtalade benen. Notera gärna ärr från storklingor på bägge låren. Utsida vänster lår = Solleröloppet 2008, gruppvurpa vid refug utanför Mora (6 stygn). Insida höger lår = hoppvurpa vid Falu Gruva i ungdomens dagar (1997/1998?). Har ett litet märke på ena skinkan från en storklinga också, det kommer från massvurpan under landsvägs-SM 2002 i Eslöv.

Nästan framme nu och solen behagar titta fram.

På hemvägen:

Efter att ha haft finväder på varenda pendling så hade jag i morse blöt asfalt inledningsvis och när jag skulle hem kom en "liten" skur. Men det var inte bara dåligt. Mest uppehåll faktiskt.

Så här såg det ut i Kyna, när jag tittade tillbaka mot Borlänge.

Och så här såg det ut när man var i Kyna och tittade framåt, mot Falun. Vi behöver väl inte skriva mer om det där väl? Trötta ben och ganska fin blodvolym gav 128 i snittpuls och en tid på 1.03 i vad som upplevdes som väldigt lugnt tempo.
Nu är det sovdags. Ny jobbdag väntar snart. Men denna vecka och tre veckor till har jag sovmorgon, börjar nämligen först klockan 05:30. Så det blir en kvart extra varje dag det. MTB-SM börjar imorgon så det har varit full fart på telefonen och mejlen idag. Mer lär det väl bli. Hade varit skoj att vara lite ledig denna vecka så jag hade kunnat vara på plats för att titta på tävlingarna och kanske hjälpa till med något vid sidan av tävlingsbanan. För jag har då inte anmält mig, det är ett som är säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar