Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-06-22

Stevens SLR

Mitt vapen just nu. Skit i pedalerna... En Stevens SLR med Ultegra och hjul från Revolver Racing. Styvt och lättrullat.
Skulle åka TCT idag. Blev sen iväg av olika anledningar och hade motvindsjävel hela vägen ut till startplatsen. Missade starten, tydligen, och såg fältet ungefär en minut framför mig på krönet av första backen. Tyvärr rullar 30 man snabbare än en ensam rackare som åkt tempo i över två mil ensam. Fortsatte mitt tempolopp någon minut efter TCT gänget och fick ihop 72 minuter tempo idag. Slog av på tempot när jag hittade en pump som någon tappat. Du som saknar den kan väl skicka ett mejl så återfås den mot beskrivning och godis. 
Tog i lite i backarna upp mot Hisvåla för att få bonusträning. Även om jag missade TCT så var det här ett riktigt bra träningspass och jag kunde hålla tryck på pedalerna hela vägen hem faktiskt. Formen känns bra, men jag är ingen Gustav Larsson för det. 

2 kommentarer:

  1. Det är kul att se att du verkligen tar det här med att vara motionär på allvar. Den där styrstammen fullkomligt skriker rampump, Vätternrundan, skäggiga ben, fladdriga tröjor och andra stilmissar som hör till cykelmotionärer. =)

    SvaraRadera
  2. Det är inte min cykel och styret/styrstammen bjuder inte in till några justeringar direkt.. http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCEquipPopup.jsp?equipimage=/OA_MEDIA/equip/2107-1300_-1405_l.jpg&equipmodel=S-WORKS%20Barmac%20Wedge

    SvaraRadera