Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-06-16

Lite kort om TCT

Direkt efter jag tagit den här bilden funderade jag på vad jag egentligen höll på med. Matthias Wengelin satt längst fram i klungan, vi var på väg mot en backe och jag satt längst bak i klungan och såsade med mobiltelefonen i högsta hugg. Kom över backen, med klungan, men det gick inte lätt idag.

En liten bit av Dalarna. Jag har faktiskt en till bild. Men eftersom många, inklusive han själv, tror att Roberto Vacchi aldrig attackerar utan bara sitter med och väntar på spurten så tänker jag inte förstöra den myten genom en bild som visar något annat.

- Det finns många snabba cykelgubbar i Dalarna.
- Jag är ingen snabb motionär.
- Jag hade tänkt släppa gruppen på slutet för att undvika möjligt spurtkaos, men slapp släppa frivilligt.
- Samtliga cyklister, utom en, på ovanstående bilder körde ifrån mig.
- Noterade den högsta pulsen på fyra år. I tre år har jag trott att min maxpuls är 195, nu tror jag att den är 196.
- När jag cyklade hem tog jag två gel med ungefär milen kvar, bara för att ta mig hem. Helslut.
- Jag var den enda med benvärmare och långärmad tröja.
- Nio träningstimmar på två dagar, det brukar annars ta mig ungefär två veckor att nå den mängden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar