Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-06-30

Duktig idiot

Eftersom många arrangörer brukar vilja ha (läs: kräver) klubbvis anmälan och att det väl nästan varit tvunget vid SM så tog jag, på eget initiativ, på mig att anmäla Falu CKs cyklister till MTB-SM i Rättvik. Sista anmälningsdag var igår, så jag väntade till igår kväll med att skicka in anmälan ifall några skulle höra av sig sent till mig. Samlade ihop alla cyklister, vilka tävlingar (tempo/XC) de skulle köra och letade reda på licensnumret till de som inte visste eller var osäkra. Tänkte att det kanske var som på Landsvägs-SM, ett formulär där man fyllde i alla cyklisters namn, kryssade i vilka tävlingar de skulle ställa upp i och deras licensnummer. Men nejdå. Det var ett internetformulär för anmälan. Där man bara kunde göra en anmälan i taget. Och inte ens anmälan per cyklist, utan en anmälan per tävlingsstart. Så om en cyklist önskade köra tempo och XC så var jag tvungen att göra två anmälningar. Dessutom behövde födelseåret vara med. Så det blev lite mer sökande efter födelseår och en massa formulärskrivande sent igår. Hann ganska precis på minuten skicka in sista anmälan till de individuella tävlingarna innan tisdag blev onsdag. Anmälan av stafettlagen blev någon minut sen, men det ska nog inte behöva göra något.
Som en bonus ger varje anmälan ett referensnummer som skall anges vid betalning. Alla 34 anmälningar bör alltså betalas var för sig också. Vilket innebär en del merarbete. Jag har dock mejlat IK Jarl och frågat om vi inte kan göra bara en inbetalning för alla Falu CKs starter. Det jag trodde skulle ta "några minuter" tog nu snarare en och en halv timme.
Så kan det gå när man vill göra något bra.

Idag känns min hals lite bättre, men det regnar ute och lär göra det hela dagen. Så jag slipper kanske träna också idag. Funderar på att anmäla mig till Mörksuggejakten, behöver lite träningsmotivation och sista anmälningsdag är idag.

6 kommentarer:

  1. Håller med dig Henrik, jag hade själv samma problem då jag ansvarade för min klubbs tävlingsnmälningar. Jag svor många gånger innan jag var klar. Om du anmäler dig till mörksuggan (sista dagen idag) så finns det iaf att du kan anmäla fler åkare så du slipper fylla i grunduppgifterna (vem som anmäler) igen..De har inte direkt tänkt färdigt där IK Jarl.

    Mvh
    //Fritz

    SvaraRadera
  2. Tack för att du anmälde mig till MTB SM =)
    Klart du ska köra Mörksuggan, då kan du vara hjälpryttare åt mig också, jag behöver hjälp att komma över startbacken... ;)

    SvaraRadera
  3. Oscar: Om du kan cykla lika långsamt uppför backen som jag utan att välta så ska jag hjälpa dig efteråt. :)

    SvaraRadera
  4. Fel du ska vara hjälpryttare åt mig!

    SvaraRadera
  5. Åt mig var det väl? Cyklar lugnare än både Pontus och Oscar :D

    SvaraRadera
  6. Vi kör en samling i Vidablick för alla som vill ha mig som hjälpryttare. Jag siktar på att vara där några minuter efter att täten har passerat.

    SvaraRadera