Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-06-26

Bilder från SM på Sollerön

Vi börjar med några jag tog uppe på Gesunda på sista varvet. För alla er som undrar kan jag säga att bilderna är tagna med min Sony Ericsson Satio och är efterredigerade i Windows Live Photo Gallery.
Jonas Ljungblad (Skoghall CK - Hammarö) och Patrik Morén (Nordic Eco-Vallentuna Cycling Team) var först upp för Gesundabacken på sista varvet, bakom skymtar en grupp cyklister som lite senare anslöt till de två.


Vinnaren Michael Stevenson (Örebrocyklisterna) var trea över krönet och det syns ju här på bilden att han var stark på slutet. Några meter bakom Sliter Gustav Larsson (Skoghall CK - Hammarö) och Johan Lindgren (Team Cykelcity).

Slutet på gruppen bakom de två tätcyklisterna. Det var i och efter Gesundabacken på sista varvet som tätgruppen om åtta cyklister som skulle göra upp om tröjan kom att bildas. Närmast kameran är Jonas Bjelkmark ( Team Cykelcity), Jesper Dahlström (Motala AIF CK) är längst till vänster i bild av cyklisterna, Gustav Larsson följer med Johan Lindgren och Fredrik Kessiakoff (Skara CK) smyger med på högerkanten.

Grabbarna i Borås missade precis cutten och hamnade i andragruppen efter Gesunda på sista varvet. Närmast kameran med nummer 131 är Håkan Nilsson (Borås CA), Christofer Stevenson (Borås CA) tittar in i bilden, sist i bilden med en härlig grimas syns Lars Andersson (Örebrocyklisterna) och Jönköping-cyklisten som man kan skymta bakom Håkan misstänker jag är Philip Lindau.

Johan Landström (Team Cykelcity) fick det tufft mot slutet och fick inte vara med i kampen om den blågula tröjan. Kanske var det den ökända Colin McRae-effekten som spelade honom ett spratt idag.

Fredrik Kingstad (Östersund CK) sliter sig över krönet, till höger i bild är Patrik Stenberg (Team Cykelcity) och jag gissar att den svart-röde herren är Gustaf Wangel (CK Valhall).

Nu några foton från andras kameror:
Stefan Määttä lyckades fånga mig på bild. Här på det fjärde varvet då jag egentligen hade gett upp men insåg nära toppen av backen att jag inte var så långt efter, så jag skyndade ikapp en grupp där vi samarbetade ifatt klungan igen. Även om man inte ser hela mig så fick han med det viktiga; den rödbrända nacken, brösthåret och den blanka överläppen. Ett mycket välkomponerat foto.

Min mammas sambo, Lars Wickman har tagit följande bilder:
Starten går klockan 11:15 på klassisk cykelmark.

Dagens mest morgonpigga var; Alexander Wetterhall, Tobias Ludvigsson och Kalle Sandell.

Samma utbrytning, samma ställe, samma cyklister men nu i omvänd ordning.


Vättern-motionären Fredrik Ericsson ville tydligen ha frisk luft i ansiktet och satt ett tag ensam mellan utbrytningen och klungan.

Här kan ni, bland annat, se mig. En av flera motionärer i gårdagens elitfält.

Nu börjar det bli bråttom för utbrytarna, den jagande klungan som ett tag var 3.30 efter skymtar nu längre ner i backen.

Här hade jag egentligen tänkt kliva av. Med en grupp cyklister strax framför mig så motiverades jag ändå till att ta i lite till. Det blev nästan ett varv till i tävlingen på grund av dem.

Ljungblad höjer farten på vad jag tror är näst sista varvet. Michael Stevenson är den som jagar närmast bakom.

Vilket resulterade i att det blev jobbigt för många, här syns Falu CKs Johan Carls tillsammans med en EPIC Mölndals CK Elit-cyklist.


En till EPIC Mölndals CK Elit-åkare tillsammans här med Östermalmscyklistbloggaren Erik Kullgren som också tävlar för en klubb med jättelångt klubbnamn.

Täten på väg ner från Gesunda på sista varvet. Ni som är duktiga på att räkna kan ju få de åtta cyklisterna till nio. Och det stämmer. Motala AIF CKs Jesper Dahlström lyckades gå med över krönet men föll sedan i korsningen efter denna snabba utförslöpa.

Andragruppen rullar ner.

1 kommentar: