Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-05-31

Lite svar

Vilket är ditt bästa viktminskningstips under vårdeffen? Och då pratar jag inte om att borra och fila på cykeldelar...
Enkelt. Att stoppa i sig mindre energi än man gör av med. Att lägga sig hungrig är annars ett mer konkret tips.


Vilket väljer du: någon av ungarna i OS på MTB eller någon av ungarna får PRO kontrakt med bra stall på landsväg?
Egentligen spelar det mig ingen som helst roll vilken sport de väljer eller om de ens börjar med sport i livet. En väg att gå är ju annars att först köra OS på MTB och sedan skriva proffskontrakt på landsväg.


Hur bra spons har man i MTB eliten i Sverige? Hur långt ner i listan har man gratis prylar och när börjar man få betala?
Ganska dålig. Främst på grund av att cyklisterna är väldigt anonyma och inte direkt säljer sig själva heller. Även de som kan vinna tävlingar betalar för prylarna. Ganska många får nog hojen till "ett bra pris", ett litet antal lånar nog cyklar och ytterst få cyklister får sin cykel.


BONUSfråga från dina Twitterfollowers: vad kallar du din nya bakgrund?
Det är en klassisk Hundtand.


Du ser alltid så pigg och fräsch ut, vad använder du för foundation?
Mycket frisk luft och lerinpackningar är hemligheten.


Vad har du för lvg cykel?
Just nu lånar jag en cykel i väntan på en annan cykel. Så att säga.


Har du någon gång sett någon hoppa i hoppbackarna på lugnet?
Ja, vid ett flertal tillfällen. Så väl på vintern som på sommaren.


Tycker du proffsbloggare skall betala skatt för gåvor.
Det är en svår fråga det där, skatteverkets regler gäller ju för alla, oavsett vad de gör eller är. Proffsbloggarna får ju produkter hemskickade till sig utan att ha bett om dom. Precis som tidningsredaktioner och andra som skriver om produkter. Jag tror dock att de bloggarna som är tillräckligt stora för att få uppdrag tack vare bloggen också betalar skatt för de uppdragen. Kändisar får ju också mängder av produkter, men det blir lite känsligare för skatteverket att trampa på dem tror jag. Det är nog inte många som skulle betala skatt om de fick en penna på posten tex. Jag tycker dock att det är bra att skatteverket lyfter frågan för att försöka ge klarhet i exakt vad som gäller. 


Kommer du göra comback i sadeln när dina barn är äldre?
Jag har lite svårt att ta ställning till min framtid just nu. Jag kommer aldrig att sluta cykla, men om det blir någon elitsatsning vet jag inte.


Vad tycker du om bloggen http://klackarnaitaket.blogg.se som var på blogawards i höstas?
Har aldrig sett eller hört om den bloggen förut och har därför inte heller någon åsikt om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar