Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-05-28

Kolfiberhjul

Igår fick jag ju ett paket. Med hjul i. Hör och häpna, det tog över ett dygn innan jag öppnade kartongen för att granska innehållet. Notera gärna det praktiska bärhandtaget på kartongen. En kartong att behålla med andra ord. I övrigt en väldigt diskret kartong med en vit adresslapp på andra sidan bara.

I kartongen fanns två inplastade hjul och en påse med bland annat något som liknade ett verktyg.

I påsen låg ett par snygga snabbkopplingar, ett eker/nav-verktyg och bromsbelägg. Bromsbelägg är ju annars något man inte alltid får med hjul. Så man får sina nya hjul, limmar däck på kvällen och vill kasta sig ut morgonen efter. Då man ska ut inser man att man inte har lämpliga bromsbelägg och den lokala cykelaffären har slut. Där står man då naken, rädd och exposed.

När plasten försvunnit från hjulen såg de ut så här. Riktigt snygga om ni frågar mig. Men det har ni ju inte gjort. Men jag tycker så ändå. Utan att ni frågat om min åsikt.

Givetvis vägde jag hjulen också. Vad dom vägde? Sex gram över angiven vikt, vilket jag inte kommer gråta mig till sömns över. Om ni vill veta hur många gram dom väger får ni kolla här. Jag är givetvis mycket nöjd över att ha ett par schyssta och lätta kolfiberhjul.

4 kommentarer:

  1. grymma hjul.
    men på vilken cykel?

    //p

    SvaraRadera
  2. Härligt med en tidig Hjulklapp! Snygga var dem!

    SvaraRadera
  3. Fint. Hade lätt kunnat tänka mig ett par med, då hade cykeln hamnat under 6,5kg med. :) Vad ska de sitta på för cykel då? Den du lånat?

    SvaraRadera
  4. Åhhhh jag vill också ha!! Något att önska sig i examenspresent..:-D

    SvaraRadera