Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-05-22

Hanstaleden


Har varit ute och sprungit den idag. Den ska vara 6 km, men den är ju Stockholmsmätt så den kan lika gärna vara 5 km. Jag sprang den på ungefär 34 minuter och då hann jag ta 10 kort och springa lite fel också. 159 i snittpuls och 181 i maxpuls hade jag på hela passet som tog lite drygt 70 minuter. Kändes ganska bra även om benen blev lite trötta sista 15. Tyckte det kändes som högsommarvärme men det var inte mer än 22 grader ute. I oktober ska jag springa drygt 4 gånger så lång tid, kommer bli en upplevelse. Behöver nog minst ett längre pass löpning innan dess. Kanske tre timmar eller så. Vilken plåga! Löpning är ju en plåga men på skogsstigar blir det en ganska trevlig upplevelse.

2 kommentarer:

  1. Vad ska du springa för något i Oktober?

    SvaraRadera
  2. Jag är anmäld till Sörmland Ultramarathon. 50 km Sörmlandsled. Blir nog skönt.

    SvaraRadera