Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-04-28

Vill ut och cykla


Nu regnar det förvisso i Falun just nu. Bilden är från lördagens långpass då solen sken, benen var bra osv.
Det finns nog inget som ger sådant cykelsug som att sitta inne hela dagarna med någon form av arbete. Idag har jag gjort klart ett skolarbete om ett elitlag i Falu CK. Har räknat på olika former av lag och förutsättningar och listat vad som behövs och hur man kan göra. Skönt ändå att kombinera skolarbete med något jag gillar.
Löpning. Fan. Löpning. Snart tävling och jag tränar inte ens. Hade börjat tänka att jag ändå är anonym i de sammanhangen och får skämmas i min ensamhet. Råkade dock berätta om detta för Fredrik Ericsson när vi talades vid i telefon här om dagen så nu ska han och jag cykla dit, springa och sedan cykla hem igen. Trippelförnedring väntar mig alltså den femte maj. Jag ser framför mig hur han släpar med mig på rulle dit och är typ 30-40% snabbare än vad jag är i löpningen. Värst blir nog ändå cyklingen hem. Fredrik är duktig på att springa (också), så när mina ben är helt förstörda efter löpningen kommer han krossa mig på hemvägen med sina allroundtränade och onödigt fräscha ben.
Varför skulle jag öppna min stora trut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar