Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-04-13

Nattsträckan

Naee, det är ju egentligen på nattsträckan som sånt här avgörs va.

Råkade glömma att sätta igång klockan igen efter en kort fotopaus efter 13 minuter. Tappade kanske 4-5 minuters träningsdata på det. Sprang först runt vår XC-bana på Jungfruberget och den är i stort sett snöfri. På vissa avsnitt ligger det lite is och snö men nästan allt är nog borta till söndagens tävlingsträning. När jag sprungit ett varv så sprang jag bort till Högbobacken och fick en fin backintervall där. 15 sekunder snabbare och med ett slag lägre snittpuls än jag hade i torsdags när jag sprang samma backe. 9.43 tog den idag.
Tredje löp-passet på mindre än en vecka och löpningen känns otroligt mycket bättre än i torsdags. Nu känns det i alla fall som om jag tar mig framåt när jag springer. Det enda negativa med dessa löpturer är att baksidan av lår, vader och sätesmuskulaturen blir så kort att jag får ont i ryggen. Idag var det ganska besvärligt till en början och när det var brant utför. Tror jag får köra ett par cykelpass nu så ryggen blir bra igen.
Efter första utförsbranten kommer banans just nu blötaste parti.

I banans stenigaste partier ligger det också mest snö. Ber om ursäkt för de mörka och ganska dåliga bilderna. Men hellre en dålig bild än ingen bild! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar