Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-04-05

Etapploppet, fortsättning



Jag skrev i mitt förra inlägg om ett etapplopp i Dalarna, att första linjeloppet skulle ha prologbanan som målgång för att få en bra backe som avslutning. Fredrik Ericsson, jag och säkert många falucyklister med oss har tänkt tanken på en bergstävling med den backen. Varvet skulle se ut som på kartan ovan, och mäter totalt 7.4 km. Backen börjar vid punkten och går norrut, den ljusare delen är inte med på vår tidtagning, men lutar lite uppför fortsatt. 
Kom idag på att första linjet givetvis måste avslutas med exempelvis tre varv på detta backvarv. Så först en lång linjebana som sedan avslutas med detta kuperade varv. Kalas i en påse. Klappat och klart.
Fick idag också veta att Björn Stenbergs stora etapplopp på landsväg med Falun som utgångsort är inställt. Ni vet, loppet som skulle bli det nya Postgirot. Så med det loppet inställt finns väl inga hinder för detta mycket fräscha etapplopp? Vilka ställer upp som funktionärer, och vilka hjälper till på annat vis?

5 kommentarer:

  1. Jag ställer upp som serviceman, drickalangare och "allt-i-allo", men bara om du kör!

    SvaraRadera
  2. Väskbärare också för den delen.

    SvaraRadera
  3. Uräkta en amatörs okunskap men...
    du skriver om inställt "...Björn Stenbergs stora etapplopp..."

    Är det detsamma som Cykelcity gran fondo i augusti?
    Är hela arrangemanget inställt. Elit som motion?

    SvaraRadera
  4. Nej, Cykelcity Gran Fondo vet jag inget om faktiskt. Det som jag hört ska vara inställt är elitloppet.

    SvaraRadera