Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-03-10

Morgonstund

Energi för en solig förmiddag. Dator och morgontidning för att hålla mig uppdaterad på både den stora och lilla världen. Nu närmast väntar skolarbete, kanske lite Falu Cykelklubbarbete och att korta av armbandet till min nya klocka.
Jag har från flera personer fått frågan om vad jag hade under skidorna eftersom jag hade ett sådant fantastiskt glid och kunde njuta så av mitt första Vasalopp. Skidorna var inlämnade hos Hans Olov (Adam Steens pappa) som tar in vallamärket Briko Maplus till Sverige. Och enligt honom var skidorna preparerade enligt följande:
Fluorcleaner och medbase underst. Sedan hardbase HP3 green powder och på topp Med S Spray och Med S powder P4.
Att Adam Steen hade dåligt glid i söndags säger väl en del om min status i den familjen. Och kanske att han hade för tjockt med fästvalla?

2 kommentarer:

  1. Ja du har rätt, Adam är för tjock för fästavalla.

    SvaraRadera
  2. Jo tack, jag märkte det under fasaloppet :)

    SvaraRadera