Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-03-16

Långsam men glad, och mätt


Det nya livet som motionär innebär fortsatt högt kaloriintag men minskad träningsmängd. Här äter jag energi motsvarande ca: 40 minuter distansträning på mitt pass som tog två och en halv timme. Men jag behövde det. Benen började bli så där svaga, ni vet? Känns lite som om de kallsvettas och kraft har förvandlats till skakig svaghet.
Cyklade ju runt Runn idag och det gick ju bra till en början. Kände mig lite som en världsmästare när jag rullade iväg i högt tempo och med bra ben. Att flaggorna stod rakt ut i samma riktning som jag färdades struntade jag i, jag skulle nog vara världsmästare också i motvind. En kvart senare hade jag kantvind och då blev det väldigt tydligt att jag inte är någon världsmästare... Tog mig ändå till Vika och vidare till Torsång med ganska bra fart och var i Torsång med 27 km/h i snitthastighet och på tiden 1.15, men där svängde vägen och vinden blev nu rak motvind. Där gick det inte snabbt. Inte snabbt alls. Känslan att vara stark övergick i en känsla om att turen skulle ta lite längre tid än beräknat. Efter en halvtimme med motvind åt jag marsipanbrödet på bilden. Då var jag i Aspeboda och hade en dryg mil hem. Efter det kändes det lite bättre, det blev också mer skog och kuperat. På gamla Leksandsvägen kände jag mig ganska pigg igen. Sprätte till lite i sista backen på äkta junior/motionärsmanér och noterade dagens högsta puls (176). Snittpulsen på hela passet blev 151. Snittfarten blev 24.6 km/h om man nu kan lita på mätarinställningen.
Nu är jag i alla fall igång!

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa om att du är tillbaka i sadeln igen. Vilka tävlingar har du planerat att ställa upp i denna sommar?

    SvaraRadera
  2. Åh, snitt och maxpuls som mig idag då. Trevligt

    SvaraRadera