Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-03-05

Ladda med kolhydrater till Vasaloppet


Nu har vi badat klart och ätit mat. Ni tänker väl på att äta rätt nu inför Vasaloppet? Lägg inte hela kolhydratintaget i en buffé kvällen innan loppet bara. Ät hellre lite men ofta då kroppen ändå inte kan ta upp för stora mängder kolhydrater på kort tid. Räkna på ungefär 100 gram kolhydrater på en timme. Undvik fett då det hindrar upptaget av kolhydrater och ha alltid en påse godis i fickan så du slipper gå hungrig.

3 kommentarer:

  1. Vadå EN påse godis? Sju-åtta påsar skulle jag vilja säga.

    SvaraRadera
  2. Men va fasen... Du laddar ju på fel sätt! Godis ska det vara, det har jag läst alldeles nyligen! Brio, vingummi och min favve gelehallon, så gör om- gör rätt!

    SvaraRadera
  3. Jag har bankat ner godis nu i kväll. Efter att ha ätit tacos, fika och tårta hos min mor. Imorgon har jag 400 gram gelehjärtan med mig i blen upp mot fjällen.

    SvaraRadera