Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-03-31

Ingen liten juniorjävel längre

Fredrik Ericsson har filmat Mattias Westling som ska till Belgien med Örebrogänget. Det är inte direkt någon hungrig junior man skickar ner...


Angående min träning igår. Hög puls (låg blodvolym) får man av att vila mycket. Som jag har gjort. Skulle jag träna ett par veckor utan onödig vila så skulle jag ha lägre puls (större blodvolym), gissningsvis 10-15 slag, på samma effekt. 168 som jag hade i snittpuls igår har jag ibland på långloppstävlingar. Skulle jag köra samma pass igen efter två veckors träning utan nya sjuk eller skadeuppehåll så skulle jag nog ha högre effekt, högre hastighet och lägre snittpuls.
Det är i alla fall min förhoppning...

2 kommentarer:

  1. Jag som trodde att vi veteraner var mästare på (bort)förklaringar när det inte riktigt går som man tänkt, det är i alla fall vad Victor Renäng säger när jag försöker förklara varför han kör ifrån mig. Kan vara så att avdankade elitåkare som kör motion aspirerar på att ta över tronen som ursäkternas mästare, eller?

    SvaraRadera
  2. Ju längre man hållt på med cykel eller idrott, desto bättre blir man givetvis på ursäkterna. Rutin kallas det.

    SvaraRadera