Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-03-13

Genrep

Strålande sol och tre plusgrader idag, perfekta förhållanden alltså för barnens skidpremiär på Lugnet.
Barnen vill självklart också ha fina skidkläder på sig när de åker skidor. "Man vill ju inte se ut som ett fån i spåren."

Vet inte riktigt om det är stavarna som är för långa eller barnen som är för korta...

Men framåt går det.

Filip provar riktiga skidspår för första gången och det gick ju som på räls.

Filip och jag sträcker ut lite och Ebbah kommer med synpunkter på min teknik.

Så här glad blir man av skidåkning.

Ebbah tyckte det var för dålig fart på oss i spåret så hon tog på sig skidorna igen och jagade oss.

Ebbah har utvecklat en ny träningsmetod för att stärka mitt axelparti inför nästa års Vasalopp. Hon säger att det kommer bli mycket av denna träning nästa vinter.
Vi tror nu att vi är väl förberedda för morgondagens kraftprov, Barnens Skidspel. Laguppställningen är lite hemlig, eventuellt kommer Ebbah ställa upp som lagledare.

7 kommentarer:

  1. Är det början till en hoppstakning som man kan skönja på näst sista bilden tro?

    SvaraRadera
  2. Ja, jag var ju tvungen att hoppstaka för att kunna hänga med i deras tempo.

    SvaraRadera
  3. Grymma ungar! När ska din Velodromoskuld tas? Min togs i dag och det var grymt!

    SvaraRadera
  4. Mycket gulliga bilder måste jag säga! Men det är klart med så gulliga barn blir det ju bara så.

    Gillade speciellt bild nummer 2 uppifrån =)

    SvaraRadera
  5. jaha, det är typ helt ointressant att kolla på andras snoriga ungar...

    SvaraRadera