Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-03-02

Ett dåligt pass

Ett riktigt dåligt pass. Kanske det sämsta pass jag gjort på skidor i vinter faktiskt. Kroppen känns bara matt och loj, kraftlös och tom. Trodde det skulle vara lite sprätt i kroppen efter så många vilodagar, men icke. Eftersom det bara var tre minusgrader idag hade jag klätt mig med lite kallare klädsel än vanligt. Men eftersom mitt tempo och min intensitet var lägre än någonsin så frös jag givetvis också.
Blev ett klassiskt Adam Steen-pass, ute och går i skogen med skidorna och det enda jag får med mig hem är några bilder till bloggen. 45 minuter med 126 i snittpuls är inget att skriva upp i träningsdagboken.
Det var ju i alla fall vackert ute och helt nydragna spår (mötte skotern).
Spåren på bilden är bara minuten gamla. Mjuka och långsamma, men fina att se på.

I Stångtjärnspåren slipper man pistad plastsnö. Istället får man njuta av naturen och att staven sjunker lite när den träffar snön.
Sol, vind och snö som faller från träd kan bli ganska läckra foton. Kom ihåg vart ni läste det först.

2 kommentarer:

  1. Det såg ganska mysigt ut ändå. Sista bilden var mullig.

    SvaraRadera
  2. nyspårade spår är som guldtackor. fin sista bild med.

    SvaraRadera