Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-03-18

Blodsmak från start

Efter en 34 sekunder lång uppvärmning körde jag igång med dagens första backintervall. Så långt har jag nämligen till en backe på 140 höjdmeter. Från Preemrondellen till Urfjäll på Skuggarvsvägen. Backen innehåller visserligen ett par platta partier också, men gillar man långa intervaller med lite motlut för det där extra motståndet så är den bra. Jag hade bestämt mig för att köra backintervaller men hade ingen lust att nöta samma backe flera gånger om, så jag körde i några backar runt Falu stad. Blev ett skönt pass med trötta ben flera gånger om. Fick gott om tid på hög intensitet och en bra genomkörare. Sista backen gav mig gott om tid att rulla ur benen på hemvägen. Kikade in på Vibes For Life och sa hej till Anders, passade också på att stanna på Friskis och Svettis för att morsa på Stefan Carlsson som gjorde sin sista arbetstimme där. Nytt jobb väntar honom på måndag.
Nu är det dags att hämta ungarna på dagis, bjuder er på passdata, eftersom jag vet att ni gillar siffror, och en bild.

Backintervall 1, Preem - Urfjäll
Tid: 12.40
Höjdmeter: 140
Snitt/maxpuls: 175/183

Backintervall 2, Högbo
Tid: 6.02
Höjdmeter: 100
Snitt/maxpuls: 179/186

Backintervall 3, Gamla Berget - Västanbäck
Tid 6.43
Höjdmeter: 80
Snitt/maxpuls: 170/176

Backintervall 4, Gruvan - Krondiket
Tid: 3.52
Höjdmeter: 70
Snitt/maxpuls: 173/181

Backintervall 5, Bilmetro - Gruvriset
Tid: 2.32
Höjdmeter: 35
Snitt/maxpuls: 165/176

Backintervall 6, Källviken - Tallen
Tid: 3.49
Höjdmeter:
Snitt/maxpuls: 169/179

Totalt på passet:
Tid: 1.43.48
Distans: 39.7 km
Höjdmeter: 550
Temperatur: +5
Snitt/maxhastighet: 23.3/51.3
Snitt/maxpuls: 149/186
Så här såg det ut på väg ner från backintervall 4 i Krondiksbacken. Här har en landsvägstävling gått för ett gäng år sedan. En deltävling i Svenska Cupen om jag minns rätt. Minns ni den? Jag tvingades kliva av på grund av för dålig kapacitet det året och tog lite kort från ungefär samma plats som bilden ovan är tagen. Det ena kortet var på en grupp med bland annat Magnus Darvell och Thomas Lövkvist. Darvell hade varit i en lång utbrytning och blivit inhämtad och Lövkvist hade haft en behaglig resa och är ju Thomas Lövkvist. Darvell såg ut att sprängas i bitar vilken sekund som helst och han var rejält krokig medan Thomas satt avslappnat och såg ut att vara på väg till affären för att köpa mjölk.

3 kommentarer:

  1. krondiket :) uppskattar mkt dina bilder från falun då man bodde där för längesen

    SvaraRadera
  2. jag vill se kortet på darvell och löfkvist

    SvaraRadera
  3. Roligt att du kör i "min" backe!
    För det mesta gick det på max från hörnet på första fotot till "granhäcken" på toppen.(backen var inte längre då!) 53x16 eller 53x17 var det som gällde!

    SvaraRadera