Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-02-24

Min seedning till Vasaloppet


Minns ni att jag skrev följande efter Bessemerloppet; "Så sista 4 km blir ännu ett ras. Pressar dock mig så gott jag kan för att min tid kan bli under 3.50, och där skulle en seedningsgräns till Vasaloppet kunna gå. Kommer in på 3.49.40.".
Igår kunde jag via kommentarer här på bloggen läsa att jag klarat fjärde led till Vasaloppet. Jag kollade tabellen på Vasaloppets hemsida och såg att gränsen till fjärde startled var just 3.50. Känns givetvis bra nu att jag slet på ända till mål. Jag var väldigt besviken efter loppet och trodde att min tid i bästa fall skulle räcka till sjätte startled. Tuffa förhållanden och många namnkunniga deltagare gjorde nog seedningskommiten snäll. Eftersom fjärde startled var ett delmål så är jag nöjd. En lättnad att ha det klart. Nu har jag tio dagar på mig att bli bra på att staka.

1 kommentar:

  1. Sådärja. Skönt att du inte vek ner dig. Hoppas du får en bra tur på Vasan.
    /J

    SvaraRadera