Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-02-25

Fyra blev tre

Här är det ungefär tre snabba minuter ner till spårcentralen vid Stångtjärn. Tungan rätt i mun och full fart.
Det var för kallt i morse för att jag skulle vilja åka ut. Så jag väntade till det bara var tio minusgrader ute. Träningen blev därför lite avkortad. Trots känslan av sliten kropp så var pulsen konstant hög efter en stunds skidande. Misstänkte att jag var lite för varm så jag stannade för att plocka av lite plagg för bättre kylning. Pulsen slutade vara jättehög utan höll sig nu på en mer lagom nivå. När jag kom hem förstod jag varför min klädsel för minus 10 kändes så varm, det är nämligen bara 1½ minusgrad ute nu.  
Inga svackor idag utan bara en jämn fin fart under större delen av passet. Lite trött på slutet, men inte alls farligt. Skulle ha klarat ett antal fler mil utan klagomål. Största stunden idag var ändå att jag fick träffa Spårar-Torsten efter avslutad skidtur. En riktig hjälte. Faktiskt.
Nu skall barnen hem från dagis och skola, på återhörande! 

Träningsfakta:
Tid: 2.56.58
Distans: 39.2 km
Snitt/maxpuls: 151/174
Kilometerfart: 4.31
Höjdmeter: 540
Väderförhållanden: - 10 vid start och -2 när jag var klar, halvklart

Totalt sedan 100 dagar kvar (27:e november)
44 timmar 15 minuter skidor (555 km på 28 träningar och 2 tävlingar)
17 timmar 28 minuter cykel
4 timmar 26 min löpning
2 timmar 05 min styrketräning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar