Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-12-28

Sällskap i spåren

Mobilbild efter avslutat pass.
Startade min träning så tidigt som 19:53 i kväll. Detta resulterade i att jag såg 11 skidlöpare, till skillnad mot noll under de första tre passen. Ingen kom ikapp och förbi mig, några mötte jag och två åkte jag ikapp och förbi(!!!). Åkte Slätta-Stångtjärn och sedan 8km-spåret med pannlampa. Det var en klar himmel i kväll och månens ljus räckte långt. Riktigt vackert var det. Ute på åttan (Som enligt eniro.se är nästan 8.2 km) så fick jag se inte mindre än nio vildsvin. Vad jag har hört om vildsvin så ska de vara ganska aggressiva, men det jag sett av skogsgrisarna är allt annat än aggressivt. Trots att jag idag var mer eller mindre mitt i mellan de fyra större djuren och de yngre i flocken. Kom tillbaka till Stångtjärn en vurpa rikare. Förlängde passet lite genom ett bonusvarv runt tjärnen (1.9 km) innan jag åkte tillbaka till Slätta.
Upplevde det som att glidet var sämre idag än igår. Fästet likaså faktiskt. Sista 20 minuterna ungefär hann jag känna på en viss trötthet också. Snittpulsen till Stångtjärn i början av passet var 154 och på hemvägen var snittpulsen 142. Trots klart längsta passet, var kilometertiderna nu 9 sekunder snabbare än jag tidigare haft som bäst. Men jag är fortfarande långsam... 5.37, 5.39, 5.34 och 5.25 är mina kilometertider under dessa fyra första turer.
Träningsfakta:
Distans: 17.5 km
Tid: 1.35.02
Snitt/maxpuls: 147/67
Höjdmeter: 235
Väderförhållanden: -13 när jag stack ut på åttan, och klar himmel. När jag kom hem var det minus 17.

1 kommentar: