Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-12-12

Nu ska ni få höra...

Vad har ni gjort idag?
Jaha, själv har jag cyklat. Så det så. Rört lite på fläsket. Det blev en dryg timme på cykeln. Trots nytt batteri i pulsbandet så registrerades inte många sekunders puls i klockan, tröttsamt. Hade jag varit en sådan där elitare så hade jag blivit galen och inte kunnat träna med ro i sinnet utan pulsangivningen. Nu var det ju en lätt tur för att komma igång efter nio dagars sjukdom som motionär. Så det gick ganska bra att cykla ändå. Ska inte säga utan siffror dock, för jag hade ju tiden, hastigheten, snitthastigheten och trippmätaren att sysselsätta mig med.
Tid: 1.07.33 (ca: 17 min asfalt, 50 min grusväg)
Distans: 27,1 km
Snitthastighet: 25,3 km/h
Maxhastighet: 49,4 km/h
Temperatur: 0 grader
Höjdmeter: 190
Klicka här för att se vart turen gick.

Vinterhojen. Har dock lite kvar att göra, som att;
- Justera skärmarna
- Skaffa ett till dubbdäck, har bara dubbdäck fram nu
- Skaffa ny sadelväska då den förra gav upp i våras efter lång och trogen tjänst
- Ordna med cykellyse, både fram och bak.


Det röda på skärmarna är reflextejp. Mycket bra i trafiken, speciellt när det blir lite mörkt och lampan lägger av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar