Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-12-29

Motivering av licenskostnad?

Jag vet att några av er som läser här vet varför man valt att höja kostnaden för tävlingslicenser. Skulle vara kul att höra varför man höjer juniorlicensen från 255:- till 400:- och elitlicensen från 330:- till 600:-. Det är ju ingen liten höjning. För en höjning av avgiften är nog inte rätt väg att gå för att få fler licensierade cyklister. Så något annat måste ligga bakom denna höjning. Inte för att 400/600 är speciellt dyrt egentligen, jag undrar bara varför. Får cyklisterna ut mer av sin licens? Eller vad skall de extra pengarna bekosta?

3 kommentarer:

  1. En väldigt bra fråga med tanke på att jag i princip får mer för min triathlonlicens på 230:-.

    SvaraRadera
  2. Det är mysko, kostnaderna måste ju snarare ha minskat eftersom man inte längre får en "licens" hemskickat annat än på begäran...

    Någon som blev hagalen?

    Gott Nytt År och gratta frun till nya utbildningen!

    SvaraRadera
  3. Det vore även intressant att få veta varför startavgifterna har höjts så mycket de senaste åren. Som motionär kan jag inte motivera för mig själv att lägga över 500 kr bara för att få starta.

    SvaraRadera