Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-12-05

Hanna Falk


Bild från förra vintern, då hade vi gott om snö. Hoppas vi får det snart igen.
Såg nyss Hanna Falk ta sin första världscupseger på ett imponerande sätt. Spännande lopp blir det ju i sprinttävlingarna, det gäller att ha en del tur också. Synd på Björn Linds stavbrott och Bryntessons försök med att hoppa in framför Schweizaren var lite småläckert faktiskt.
Kom igår på att jag borde köpa ett par begagnade skitskidor att leka med också. Då kan man ju åka överallt och inte bry sig i om man skadar dom på något vis. Köra cykelbanor, ute i obanad terräng och på skoterspår. Jag har ju tex sjön Varpan bara ett par hundra meter från där jag bor. När isen lagt sig och om det kommer lite snö på, så kanske skotrarna är där och åker. Då kan jag ut och staka på platten, är nog nyttigt. Oavsett om det är nyttigt eller ej så är det nog kul.
Nu skall jag sätta mig och kolla på herrarnas skidskytte, Helena missade tyvärr pallen med en tiondel i förmiddags.
Mycket skidor nu.

1 kommentar:

  1. Nu skriver jag nåt bara för att få ihop flest kommentarer i rad. Bryr mig inte så mycket om skidor faktiskt. Förstår inte hajpen, de kör ju mer än en timme långsammare än oss riktiga idrottare på Vasaloppet ;)

    SvaraRadera