Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-12-06

God natt


Ungefär så här ser jag ut nu. Fast jag har nog en mer koncentrerad min och bägge händerna är på tangentbordet. Det är dags att knya ihop dagens säck och lägga den i minnesbanken. Imorgon väntar en ny vecka.
Jag har insett att jag nog kommer ha några till dagar med sjukvila innan jag kan träna igen. Småbarnen går med öppna snorkranar (i alla fall minstingen Ebbah), Filip har börjat hosta lite nu och äldsta barnet i hushållet har spytt nu i kväll. Det finns många sjukdomar på dagis och skolor att släppa loss i hemmets inte allt för lugna vrå.
Den här tiden på året är det lätt att bli sjuk. De allra flesta av er ska väl köpa julklappar? Då är ni knappast ensamma ute i butikerna så här års. Om man gärna håller sig frisk bör man ha handlat klart julklapparna i oktober. Nu är det väldigt mycket folk ute, det blir trångt i butikerna och många bär på någon förkylning, magsjuka eller influensa. Lätt att trilla dit. Och tränar man mycket är man extra mottaglig och bör därför undvika folksamlingar, speciellt om man är ambitiös i sitt idrottsutövande. Postorder är nog det bästa sättet för en idrottare att köpa julklappar åt sina nära och kära. Nu för tiden kan man ju köpa det mesta via internet, och ofta billigare än i en vanlig butik också.
Även sjukdagar kan dock vara produktiva om man inte är helt däckad. Antagligen får man lite mer tid över än andra dagar, och då kan man passa på att se över utrustningen, fila på träningsprogrammet eller sköta något annat som hör till idrotts eller vardagslivet. Sådant som man annars inte tar sig tid till. I morgon är mitt mål att få vintercykeln riktigt redo. Den går ju att cykla på, men det finns alltid saker man kan göra. Skärmarna skall förlängas och den trådlösa hastighetssensorn som igår fick nytt batteri skall på igen. Cykeln behöver nya bromsbelägg också. Enda nackdelen som jag på rak arm kan komma på med mina Formulabromsar som jag haft i år är just det här med belägg. Eftersom märket inte är så stort i Sverige så finns det sällan någon handlare som har bromsbeläggen hemma. Men det tillhör morgondagens bekymmer. Nu är det nog bloggat för idag, sju timmar till klockan ringer.
God natt.

2 kommentarer:

  1. Formulabromsarna produceras ju i Prato,Italien !
    Inte visste jag att du hade så god smak.

    SvaraRadera