Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-12-22

Anledning att fira

Provet är klart nu, se så munter jag är. Under de fem veckor jag studerade databashantering så hade jag fem inlämningsuppgifter och det var nog bara en eller kanske två som jag inte hade högsta betyg på. Detta skulle ju gå skitlätt, trodde jag. Fastnade på en punkt halvvägs in i provet och Access låter dig inte direkt gå vidare om du gör något fel. Så där satt jag, fast. Kom till slut på en omväg runt problemet men det hjälpte föga då slutuppgifterna inte kunde lösas bra.
Anledningen att fira är att jag nu förhoppningsvis aldrig mer behöver använda Access2007.

Här i Falun är det ju, som jag skrev tidigare, svinkallt. Temperaturen just nu är -13.3 grader i Falun.  Inget utetränarväder direkt. Kylan blev ju värre under gårdagskvällen, så inte var jag ute och slet då heller. Imorgon skall det, enligt Yr.no, bara vara minus fem på förmiddagen. Måstepass ute då alltså. Idag får jag sysselsätta mig inomhus med styrketräning, känner faktiskt av senaste passet i mina axlar idag. Vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att jag kan se skillnad på mina axlar nu mot innan jag började med armhävningar och dessa få styrkepass som jag kört. Men det är klart, går man från nivå ett (knappt någon muskelmassa alls på överkroppen) till nivå två så är det ju stor skillnad. Annat hade det ju varit om jag gått från 99 till 100. Det fina med att vara riktigt dåligt tränad i något är att man till en början gör stora framsteg.
Men löpning, cykel och framförallt skidträningen... Där har jag en del jobb att göra.

1 kommentar: