Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-11-24

Killing me softly

01.16 stängde jag av TV:n. Vet inte om det var den sena träningen (klar ca: 22) eller om det var min ofrivilliga powernap vid barnens läggning som gjorde mig nattpigg.
03 Ebbah vaknar, ger henne napp och snuttefilt och hon somnar om, tror jag.
03.30 Ebbah vaknar igen, får välling. Somnar inte om.
04.30 Ebbah har inte somnat än, små rop då och då väcker Filip. Tar in henne till vårat sovrum.
04.31 Filip ropar, jag går in dit och försöker få honom att somna.
05.09 Försöker smita ut från Filips rum, men han har inte somnat och vill inte att jag ska gå. Hämtar mitt täcke och lägger mig i hans säng. Han är het.
05.30-06.00 någon gång somnar jag.
06.45 vaknar vi av Emilys väckarklocka och skrik (!).

Emily gick till skolan nyss. Filip har feber och Ronya och Ebbah sover i vårat sovrum. Så småbarnen blir hemma idag. Jag är trött och stel efter cirka tre timmars sömn och ha delat 160*70-säng med Filip. Dessutom är smöret slut, så jag kan inte äta frukost (Vörtbröd..) innan tjejerna vaknat så jag kan smita ut för att handla.
Ny dag, nya tag.

3 kommentarer:

  1. Haha det glamorösa småbarnslivet! Känns igen!

    /obi

    SvaraRadera
  2. Småbarnslivet är UNDERBART :-)
    Efter en sådan natt är ju 14 timmars arbete och ett huved som skriker träning riktigt gosigt !

    SvaraRadera